Var är alla nyfikna LCCS-medlemmar?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 267
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Var är alla nyfikna LCCS-medlemmar?

Post by Håkan B »

Nu är jag kanske inne under fel flik, men jag misstänker att alla inte är inne och läser varje dag på "evenemang"...

Hörde att det än så länge är få medlemmar anmälda till årsmötet, då
anmälningstiden officiellt gick ut den 16:e...
Jag tycker att många fler borde vara nyfikna nog att närvara på klubbens enda årliga beslutande forum?! I vart fall finns mycket åsikter som brukar vädras här på forumet, som istället borde framföras på årsmötena.

Att det dessutom brukar det vara det absolut trevligaste evenemang för dig som Lotus-ägare som äger rum årligen borde locka än mer!

Se till att höra av er till Patrik på skane@lccs.nu med en anmälan till
helgen den 6-7/9.

Tack för ordet!

"Sekreteraren"
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh:
User avatar
Marcus N
Forumveteran
Posts: 494
Joined: Wed 24 Sep, 2003 17:32
Location: Helsingborg, Skåne
Contact:

Post by Marcus N »

vi får väl lägga årsmötet virtuellt här på forumet så blir det mer välbesökt :lol:
Lotus Elise -97
User avatar
Eva
Forumadministratör
Posts: 91
Joined: Tue 15 Jul, 2003 18:58
Location: Sollentuna
Contact:

Post by Eva »

Marcus N wrote: ... virtuellt här på forumet ...
Den diskussionen får vi nog ta upp vid ett senare tillfälle när det går att köra sin Lotus "virtuellt" ;-) :-D

Till och med jag, som inte är någon "kör-galning" :steer: tycker att halva nöjet med årsmöten är att få susa fram på vackra vägar runt om i landet.

Mer bilkörning IRL åt folket!


/Eva  :wave:
Kassör i LCCS
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 267
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Post by Håkan B »

...kanske det, om vi bara degraderats till ett chatt-forum och inte klubb/förening!
Då kunde ju alla, även vi i styrelsen, gömma sig bakom en smiley, bil eller en Kalle Anka bild som vi gör här på forumet.

-Hoppas dock att det dröjer innan vi är där, utan fortfarande vågar visa
oss på ett årsmöte "live" och framföra åsikter och synpunkter.
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh:
mogge
Forumberoende
Posts: 224
Joined: Mon 23 Aug, 2004 18:58
Location: Lerum
Contact:

årsmötet

Post by mogge »

hakan wrote:...kanske det, om vi bara degraderats till ett chatt-forum och inte klubb/förening!
Då kunde ju alla, även vi i styrelsen, gömma sig bakom en smiley, bil eller en Kalle Anka bild som vi gör här på forumet.

-Hoppas dock att det dröjer innan vi är där, utan fortfarande vågar visa
oss på ett årsmöte "live" och framföra åsikter och synpunkter.
håller med, tror och hoppas vi blir minst 10 bilar från GBG - området = V:a Götaland/Halland och Sveriges Manhattan ( GBG). (retar alltid någon)
08.00 är det '' avstamp'' vid Shell, Sandsjöbacka, söder GBG norr KBA.
Finns det fler som vill ansluta sig på vägen så skicka ett PM, så skall jag ordna det.
Lotus - bilar av äldre modell hade varit extra trevligt.
Om vi är lite pigga i körningen så anländer vi i lagom tid till Ängelholm.
Förutsätter att de som till mig aviserat intresse av att deltaga fixar anmälan till klubben på eget iniativ.
Detta inlägg borde kanske ligga under annan rubrik, men ville hänga på Håkan.

I övrigt håller jag med Eva, man skall köra bil, ''virituell bilkörning och bilumgänge'' låter som en önskedröm hämtat från ett politiskt partiprogram fyllt av bilhat och begränsad livsglädje i social samvaro och allmän trevnad.

Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
User avatar
Lasse
Forumveteran
Posts: 542
Joined: Mon 10 Feb, 2003 09:50
Location: Sollentuna, Stockholm
Contact:

Post by Lasse »

mogge wrote:...'virituell bilkörning och bilumgänge'' låter som en önskedröm hämtat från ett politiskt partiprogram fyllt av bilhat och begränsad livsglädje i social samvaro och allmän trevnad.
:-D

Huvudet på spiken!

 :up:  :up:  :up:

Mvh/ Lasse  :wave:
Last edited by Lasse on Thu 21 Aug, 2008 13:03, edited 1 time in total.
Esprit-galning som inte bara servar och lagar sina egna 2 bilar (som om det inte vore nog) utan gärna också hjälper andra...

I "sandlådan" leker jag med:
Lotus Esprit SE
Lotus Esprit S3
Brasilia Century Maxi America
User avatar
Håkan B
Moderator
Posts: 267
Joined: Wed 24 Aug, 2005 13:29
Location: Fagersjö, Stockholm
Contact:

Re: årsmötet

Post by Håkan B »

mogge wrote:
håller med, tror och hoppas vi blir minst 10 bilar från GBG - området = V:a Götaland/Halland och Sveriges Manhattan ( GBG). (retar alltid någon)
08.00 är det '' avstamp'' vid Shell, Sandsjöbacka, söder GBG norr KBA.
Finns det fler som vill ansluta sig på vägen .....
Detta inlägg borde kanske ligga under annan rubrik, men ville hänga på Håkan.

I övrigt håller jag med Eva, man skall köra bil, ''virituell bilkörning och bilumgänge'' låter som en önskedröm hämtat från ett politiskt partiprogram fyllt av bilhat och begränsad livsglädje i social samvaro och allmän trevnad.

Morgan
Tack Morgan!
Hoppas vi kan "haka" på när ni passerar Ä-holm, då vi förmodligen blir ett
gäng 08-or som ligger över från Fredag för att orka med alla festligheter under Lördagen.
Om fler utifrån landet vill göra som oss, så finns flera övernattningsalternativ till överkomliga priser (se förslag på"evenemang/Årsmötet 2008"). Kan själv lägga till Höganäs Lågprishotell & Vandrarhem vid Strandbaden.

Var tvungen att snygga till mitt "signum" nedan, när jag såg ditt Morgan...

/Håkan
Last edited by Håkan B on Wed 20 Aug, 2008 23:48, edited 5 times in total.
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh:
User avatar
shasselg
Forumberoende
Posts: 112
Joined: Fri 03 Aug, 2007 04:47
Location: Täby
Contact:

Post by shasselg »

..skulle gärna kommit om det inte var för att jag är på Spa den helgen...Formel 1 och detta krockar tyvärr...
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

shasselg wrote:..skulle gärna kommit om det inte var för att jag är på Spa den helgen...Formel 1 och detta krockar tyvärr...
Jag är också där.  :wave:
User avatar
Marcus N
Forumveteran
Posts: 494
Joined: Wed 24 Sep, 2003 17:32
Location: Helsingborg, Skåne
Contact:

Post by Marcus N »

Tro mig jag kör min Elise passionerat så fort tid och väder tillåter! Menar bara att för att fler ska kunna ta del av beslutsfattningen på ett årsmöte som kanske har andra åtagande just denna helg borde röstningen kunna pågå som en poll på forumet i en vecka efter. Dessutom skulle man kunna presentera förslag till motioner här som kan disskuteras fram av långt fler medlemmar! Vet inte hur många som brukar komma på årsmötet men gissar på mindre än 10% av alla medlemmar. Men det är klart förändringar skrämmer alla bakåtsträvare :lol:
och visst kan du köra din lotus virtuellt när den står i garaget och väntar på våren i vinter! Bara att leta runt bland data/Tv-spelen efter ett spel med din modell i( Hett tips är Gran Turismo serien till PS2/3)
Lotus Elise -97
User avatar
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran
Posts: 643
Joined: Mon 17 Feb, 2003 12:25
Location: Genarp, Skåne.
Contact:

Post by EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Alla som vill är välkommna att lägga förslag på klubbens aktiviteter, evenemang och övriga roliga saker. Röstningen sker på årsmötet.
Vi i klubben försöker att lägga årsmötet på olika ställen i landet för att nå så många av våra medlemmar som möjligt. Ändå så är det i stort sett samma personer som kommer på våra möten.

Iband så lyckas det att få ihop ett program som är av stort intresse för många tex när vi var i Huskvarna och Peter Stevens var föreläsare.
I år så fanns det med en föreläsare av intresse men av olika anledningar så blev det inget av detta.

Meningen med en klubb är att vi ska träffas och ha roligt gemensamt, inte sitta bakom en dator ocg gömma oss.

Att titta på varandras bilar diskutera problem och lösningar på dessa är en stor del av nöjet med ett klubb möte.

Må gott
Patrik.
Excel SE 1987, Midas Gold MK3 1987, Austin mini 1275GT 1975. Triumph tiger T110 1954.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Post by Stefan_A »

Diskussionen gäller väl mer än bara årsmötet, antalet medlemmar rimmar illa med antalet bilar som dyker upp på olika evenemang. Vad används de hundratals bilar som finns i matrikeln till?

De kommer inte på utställningar (typ Tjolöholm), de kommer inte på träffar (Bjäresvängen, Slottsrundan m fl) och inte heller på banträffen som klubben ordnade (Sturup).

Varför är man medlem i en klubb om man inte engagerar sig på ett eller annat sätt? Trivs man inte får man väl antingen ta tag i saken eller lämna klubben?
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
mogge
Forumberoende
Posts: 224
Joined: Mon 23 Aug, 2004 18:58
Location: Lerum
Contact:

Re: årsmötet

Post by mogge »

Håkan B wrote:
mogge wrote:
håller med, tror och hoppas vi blir minst 10 bilar från GBG - området = V:a Götaland/Halland och Sveriges Manhattan ( GBG). (retar alltid någon)
08.00 är det '' avstamp'' vid Shell, Sandsjöbacka, söder GBG norr KBA.
Finns det fler som vill ansluta sig på vägen .....
Detta inlägg borde kanske ligga under annan rubrik, men ville hänga på Håkan.

I övrigt håller jag med Eva, man skall köra bil, ''virituell bilkörning och bilumgänge'' låter som en önskedröm hämtat från ett politiskt partiprogram fyllt av bilhat och begränsad livsglädje i social samvaro och allmän trevnad.

Morgan
Tack Morgan!
Hoppas vi kan "haka" på när ni passerar Ä-holm, då vi förmodligen blir ett
gäng 08-or som ligger över från Fredag för att orka med alla festligheter under Lördagen.
Om fler utifrån landet vill göra som oss, så finns flera övernattningsalternativ till överkomliga priser (se förslag på"evenemang/Årsmötet 2008"). Kan själv lägga till Höganäs Lågprishotell & Vandrarhem vid Strandbaden.

Var tvungen att snygga till mitt "signum" nedan, när jag såg ditt Morgan...

/Håkan

Håkan,
My pleasure, looking forward, see you turning up..
Cheers, Morgan
Elan S1,Elan S2, Elan Coupe', Elise S1-96, Exige-07 och en biltrailer.
User avatar
Per-Ola
Forumberoende
Posts: 256
Joined: Tue 29 Oct, 2002 13:50
Location: Värnamo
Contact:

Post by Per-Ola »

Stefan_A wrote: Varför är man medlem i en klubb om man inte engagerar sig på ett eller annat sätt?
En av Sveriges finaste klubbtidningar hjälper säkert till.

Per-Ola
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

jag kommer också men har ingen ny lotus ännu så får väl köra sist i karavanen sedan.......
Mikael, Fisker Karma
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 12 guests