Jag har harness bar och sexpunktsbälten i min S1:a sedan länge, de passar bra och och det känns bra vid bankörning. Men trepunktsbältena måste finnas kvar för besiktningen, och är bättre vid körning på väg.
När jag skaffat min S3 Cup så köpte jag ganska omgående ett harness bar och ett beg sexpunktsbälte på nätet, men när jag skulle börja montera dem så insåg jag: 1. Mina S3-stolar hade inga hål i sittdynan för de nedre bältena (finns bara på option carbonstolar), och 2: harness baren krävde mer ingrepp än på S1:an och att man behövde karva ut mycket i panelen bakom stolarna. Tveksamt om man kunde behålla högtalarna. Så jag beslutade mig för att strunta i sexpunktsbältet och sålde allt igen. Så jag nöjer mig med det originalmonterade trepunktsbältet i Cupen, och den körs ju ändå lugnt av en pensionär.....
Bild från nätet på harness bar installerad i en S3, där även stolens justermån bakåt begränsas:

- Harness bar 2.jpg (49.73 KiB) Visad 2063 gånger

- Harness bar 3.jpg (56.1 KiB) Visad 2063 gånger
Olle Odsell, klubbordf med tre Elise, en -00 (Serie 1), en -01 (dotter) och en -15 (S 220 Cup), en Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, och en GolfCab -90 i standby för dottern.