Elise Arctic Trip 2003

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Elise Arctic Trip 2003

Post by boris »

När det nu börjar bli ljusare igen blir det dags att planera våren, här kommer en länk till diskussionsgrupp på nätet. http://groups.yahoo.com/group/eat2003/.

Som Engelsmännen själva kallar det "Stelvio Goes North".

Boris
Guest

Post by Guest »

Låter intressant, har tecknat mig på gruppen  :banana:
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

Jag är också med i gruppen sedan i oktober eftersom den har nära "connections" med Stelvio-grupperna (också på Yahoo - som jag har tjatat om tidigare)  :wave:

Jag har inte åkt bil i norrland på länge. Finns det asfalterade, tjälskottsfria och krokiga vägar som hänger ihop utan 30 mils mellanligande transportsträckor på breda raka vägar eller "short cuts" på hopplösa grusvägar? Jag har inte gett mig in i debatten om vägval eftersom jag inte har någon erfarenhet.
Har vi norrlänningar i klubben??

Norge har många fantastiska vägar, men man riskerar att möta polisen på vilken liten väg som helst.

Som sagt så föredrar jag alpvägarna (jfr asfalterade San Remo och Monte Carlo rallyn med Svenska grusvägs-rallyt). Det är inte längre till alperna än till polcirkeln som dom här grabbarna siktar på.

Mvh
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
boris
Forumberoende
Posts: 108
Joined: Wed 20 Nov, 2002 21:49
Location: Stockholm
Contact:

Post by boris »

Insiktsfullt, jag känner flera som haft problem med trafikpolisen i Norge...

Men det finns samtidigt fantastiska vägar i Norge, jag åkte en tur härom året (i en annan bil) men endast söder om Bergen, det var iallafall fantastiskt vackert och vägarna var i mitt minne (i en annan bil) generellt av bra kvalitet ...större problem med löst springande får lite allt som oftast.

Jag har via en nära vän som bott flera år i Bergen skickat en fråga om vägar och jag hoppas att jag får svar snart (detta är inte inlagt på ear2003 ännu.. i väntan på svar), jag återkommer då om inte förr.

mvh
Anders
Lotus Elise S1 111S
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests