Sportbilens Dag

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Sportbilens Dag

Post by Göran »

Någon som vet vad som gäller för Sportbilens Dag på Mantorp. Kommer LCCS att ha sin "plats", gratis inträde för medlemmar med bilar etc.???
Bankörning för Lotus under viss tid??? etc, etc
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Guest

Post by Guest »

Undrar också. Var bor man? Ska man fixa det själv, eller blir det på ett gemensamt ställe som förra året? Per-Ola står väl som kontaktperson?
User avatar
Plus2
Forumveteran
Posts: 318
Joined: Thu 24 Oct, 2002 11:47
Location: Malmö
Contact:

Post by Plus2 »

Admin wrote:Per-Ola står väl som kontaktperson?
Per-Ola ringde innan idag, det är ändrat. Patrik Andersson är numera kontaktperson för båda "Mantorps-evenemangen".

Mvh,
P-O
Guest

Post by Guest »

plus2 wrote: Patrik Andersson är numera kontaktperson för båda "Mantorps-evenemangen".
Ok. Då ser vi fram emot ett svar från Patrik...
lo918
Forumberoende
Posts: 144
Joined: Fri 25 Oct, 2002 14:39
Contact:

Post by lo918 »

Då är vi fler som undrar.
Blir Emmaboda av åker jag troligen till Mantorp också.
Är ju ändå samma helg och är jag ute och åker så ....


/stefan
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm
Contact:

Post by patrik »

Jag har inte så mycket info att komma med, men det jag vet är att lördag den 31:a kommer vara som AutoMobils Sveriges snabbaste sportbil, söndagen den 1:a kommer att vara som vanligt då Henrik Appelholm kör sin Sportbilensdag, Om allt går som planerat så kommer jag ned med klubbtält och shopp vilket kommer vara på söndagen, Vi ställer upp oss som vi brukar fast denna gång så är det på Mantorp. Vad det gäller över nattning och mer info angående scheman så hänvisar jag till Henrik på 070-5163610, förhoppnings vis så kommer det ut info till oss sportbils ägare. MVH Patrik
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
User avatar
Joakim
Moderator
Posts: 680
Joined: Mon 28 Oct, 2002 11:33
Location: Vallentuna
Contact:

Post by Joakim »

Kul, är det bankörning på Söndagen??, var det inte på detta event som man kunde agera bantaxi??
joakim
SE highwing
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm
Contact:

Post by patrik »

Joakim wrote:Kul, är det bankörning på Söndagen??, var det inte på detta event som man kunde agera bantaxi??
ring till Henke så får du reda på mer!

Men som jag fattat så kommer vi ut på banan!
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Guest

Post by Guest »

Någon som kommer ihåg vad hotellet heter som vi bodde på förra året? Det var ju ett bra hotell med bra läge.
User avatar
Mgz
Forumberoende
Posts: 148
Joined: Sun 27 Oct, 2002 09:42
Location: Huskvarna
Contact:

Post by Mgz »

Admin wrote:Någon som kommer ihåg vad hotellet heter som vi bodde på förra året? Det var ju ett bra hotell med bra läge.
Ekoxen kanske????????


Mer information om evenemanget finns på http://www.motorevents.com/evenemang/sportsCar_2003.htm Som tidigare sagt så kommer programmet på söndagen vara som Sportbilens Dag och lördagen blir mer racingbetonad med bl a Ferrari Challenge och Porsche Cup.
Magnus, Esprit V8-GT
Guest

Post by Guest »

Information om Sportbilens Dag & Sportscar Show

Sportbilens Dag & Sportscar Show är en sammanslagning av två av de ledande Sportbilsevenemangen i Sverige. Sportscar Show har en lång tradition sedan början av 80-talet på Mantorp Park och Sportbilens Dag har vuxit rejält under de år evenemanget arrangerats.

Sportbilens Dag & SportsCar Show är nu Nordens största sportbilsevenemang och lockar sportbilsägare, klubbar och andra bilintresserade, unga som gamla, män och kvinnor. Förra året var hela 29 % av besökarna kvinnor. Vi samlar flertalet av nordens rariteter till en härlig samankomst för alla med ett brinnande intresse för sportbilar. Och vad passar bättre än att göra detta på Mantorp Park. Bättre miljö och atmosfär för denna sammankonst går knappt att finna Sverige!

Under lördagen blir det Sportbilsracing och vi kommer att genomföra en lite annorlunda racehelg med träning, tidskörning och tävling på en och samma dag. Bland annat kommer det att tävlas i klasserna Ferrari Challenge och Porsche Cup. När det inte tävlas på banan finns det en möjlighet för besökaren att få åka med just sin drömbil!

Söndagen är dagen då sportbilsentusiasterna och familjerna kommer att trivas bland Ferrari, Maserati, Porsche, Lamborghini, Lotus, DeTomaso och många, många andra läckra, exotiska märken. Vi inleder dagen med publiktävlingar på banan med möjlighet att åka med i just "din drömsportbil". Vi kommer att ha ett s k medåkningsrace och köra lite uppvisningsracing med exklusiva sportbilar där det även finns en möjlighet för privatförare att testa sin pärla på banan!

Exempel på aktiviteter under helgen är:
- Utökad åktursverksamhet både i racebilar och gatsportvagnar
- Formula 1 Simulator
- Sveriges snabbaste sportbil - i ny upplaga - kommer att koras
- Sveriges snyggaste sportbil kommer att utses av besökarna
- Uppvisning med Formula 1 bil på banan
- Biltillbehör lottas ut
- Din röst på "Sveriges snyggaste sportbil" kan ge en plats i din drömbil!

Dessutom satsar vi i år stort på barnfamiljerna och gör bygger ett helt nytt område bara för barnen. Det blir lekplats och en mängd aktiviteter som kan roa även de yngsta bilentusiasterna! Exempelvis kommer vi att ha körkortsutbildning för de minsta, Ferrari el-bilar, bilbaneturnering, TV- spelsturnering, Micro-gokart samt mycket mer!

Öppettider, cirkatider
Lördag 9 - 18
Söndag 9 - 18

Besökare som kommer i Sportbil kommer att släppas in tidigare på området.

Priser - Entré
Lördag 140 kronor
Söndag 140 kronor
Barn under 16 år kommer in gratis i målsmans sällskap.

Priser - Läktare
Lördag (onumrerat) 50 kronor - fri placering, valfri läktare
Söndag Gratis!

Camping
Övernattningsmöjlighet finns inne på området för campare med eget tält/husvagn etc. Ring Mantorp Park (0142-29 88 50) för mer information om Campingen, pris etc. Platserna går dock inte att boka i förväg utan fördelas enligt principen "Först till kvarn..."

Hur köper man biljetter?
Biljetter kommer tradtionellt att säljas via BiljettDirekt, 077-170 70 70 eller www.ticnet.se. För större köp går det även bra att kontakta Mantorp Park, 0142-29 88 50 eller skicka ett mail till stefan@motorevents.com

Hör gärna av dig till oss om du har frågor kring arrangemangen som du ej kan finna svaret till på den här websidan. Projektledare för detta evenemang är Stefan Löfgren (0703-29 08 19) och han kan hjälpa dig att svara på dina frågor kring evenemanget.
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm
Contact:

Post by patrik »

Jag måste tyvär medela att jag ej kan komma av flera skäl så ha det så kul för min del oxå, så ses vi på någon annan träff nu i sommar!

Har ni frågor el något annat ni undrar så kontakta mig
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Guest

Post by Guest »

patrik wrote:Jag måste tyvär medela att jag ej kan komma
Men det kommer att finnas en plats för Lotus, oavsett om du är där eller inte? Eller måste vi som ska dit fixa en plats?
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Post by Göran »

patrik wrote: Har ni frågor el något annat ni undrar så kontakta mig
Jag antar att du planerat en Lotusplats med sedvanligt "tält", ev. Lotusprylar, etc. Har du en "projektgrupp" som tar över?
Jag planerar att vara där åtminstone söndag, men vet inte vad du som ansvarig gjort eller planerat. Hör gärna av dig om du behöver hjälp, speciellt som du inte kommer att vara där.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
patrik
Forumberoende
Posts: 223
Joined: Wed 20 Nov, 2002 12:02
Location: Katrineholm
Contact:

Post by patrik »

Det kommer vara som det brukar förutom det med tältet o shoppen, o det var söndagen som var tängt att ha på likvärdigt sätt som förut!

det är tängt att det ska läggas ned lite mer möda på sportbils träffen som är i augusti ist!

Har ni frågor om shoppen o tält fråga per-ola om detta!
MVH
__________________
Patrik Andersson

Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests