Rudskogen Norge 6 maj

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Rudskogen Norge 6 maj

Post by oodsell »

Sportvagnsklubben i Göteborg (SVKG) ordnar en körning på Rudskogen i Norge onsdagen den 6 maj kl 12-16. Banan är fantastiskt bra med stora avåkningszoner, och den ligger strax innanför gränsen bara 22 mil från Göteborg. Det finns ännu platser kvar även för icke medlemmar i SVKG och det kostar bara 800 kr. De som inte är medlemmar i SVKG står på reservlista tills en vecka före träffen, då besked lämnas om plats finns. Se inbjudan och info på www.svkg.se
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Mike Bike
Stamgäst
Posts: 44
Joined: Wed 02 Apr, 2014 04:35
Location: Göteborg
Contact:

Re: Rudskogen Norge 6 maj

Post by Mike Bike »

Verkar riktgt kul. Så jag signade upp mig. Är ju medlem så jag hoppas det finns platser kvar.

Vilka mer kommer?

/Mikael
Mercanörd som tröttnat på stora, tunga vagnar med automat.
Image
Lotus Evora Na -11
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Rudskogen Norge 6 maj

Post by Stefan_A »

Har anmält mig till kölistan, blir dock inte riktigt klok på om även kölistade skall betala in avgiften redan nu (och ev. få den tillbaka om det inte finns plats) eller vänta till dess jag får besked om det finns plats. Provade att skicka mail till den adress som fanns längst ner på anmälningssidan men det studsade tillbaka...
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Rudskogen Norge 6 maj

Post by oodsell »

Jag och Martin Thorsvret (som köpt Göran Forslunds Elise S1) planerar att åka från Gbg kl 08.00 (plats ej bestämd ännu). Då hinner vi ta en fika och att tanka innan vi passerar gränsen till Norge. Så vi kan kanske bilda en liten Lotusgrupp.

Stefan: Du kan säkert betala in avgiften så du kommer tidigt i reservkön. Om du inte får plats så får du säkert tillbaka pengarna.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Mike Bike
Stamgäst
Posts: 44
Joined: Wed 02 Apr, 2014 04:35
Location: Göteborg
Contact:

Re: Rudskogen Norge 6 maj

Post by Mike Bike »

Låter riktigt kul! Jag är på.

/Mikael
Mercanörd som tröttnat på stora, tunga vagnar med automat.
Image
Lotus Evora Na -11
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Rudskogen Norge 6 maj

Post by oodsell »

Det blev en trevlig eftermiddag på Rudskogen och regnet höll sig borta trots mörka moln. Flera Lotus som kämpade gott mot betydligt motorstarkare bilar som en drös Porschar, Dodge Viper och McLaren. Kul bana som kräver många varv för att lära sig.
Rudskogen 6 maj.JPG
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests