Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by oodsell »

Vi har visserligen passerat sista anmälningsdag till vår bandag på Kinnekulle Ring den 11 augusti, men vi har platser kvar i alla grupper så det går bra att anmäla sig fortsatt. Många som har en bit att åka har bokat in sig på Best Western Jula Hotell i Skara kvällen innan. De har bra rum till vettiga priser och en skapligt bevakad parkering. (Det finns givetvis även andra alternativ i Mariestad, Lidköping och runt Kinnekulle).
Kinnekulle 2016.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by oodsell »

Vi har bestämt att dagens väderprognos i Göteborgs Posten är det som officiellt gäller för fredagen!
Vi har platser kvar så om du inte har anmält dig redan så går det att komma och anmäla sig på plats och betala kontant eller med Swish.
Det finns enklare förtäring på banan, typ korv, hamburgare, dricka och kaffe.
Dessutom kommer den nya Lotus-återförsäljaren Nordskogs Bil i Borås med två nya Lotus som kan provköras på allmän väg. :bold:
Väderprognos 11 aug.jpg
Väderprognos 11 aug.jpg (171.09 KiB) Viewed 11355 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by oodsell »

På klubbens Facebook grupp har Miriam Stilling lagt upp 137 jättefina bilder från bandagen på Kinnekulle. Det går också att beställa högupplösta bilder från henne. Jag får väl som exempel visa en bild på min bil och dess lite iögonfallande färg.
Kinnekulle 11 aug 2017.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
pks
Stamgäst
Posts: 25
Joined: Sun 14 May, 2017 20:40
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by pks »

:up:

Jättefina bilder och ett superkul evenemang!
Opel Speedster #2930
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by Stefan_A »

Nu har vi gått igenom våra bilder från Kinnekulle också. Resultatet hittar ni på vår Flickr-sida; https://www.flickr.com/gp/111080135@N04/ci8WN7

Några exempel nedan...

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Runeb
Användare
Posts: 24
Joined: Sun 31 Aug, 2014 20:56
Location: Östersund
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by Runeb »

Jättetrevligt arrangemang-tack till er som ordnat det hela
På ren svenska "skitkul"  :banana:
Bengt
Lotus Evora 400-16 (tidigare Europa S-07)
Shelby Gt 500-07
Mini Clubman S All 4 bruksbil
Serviceman till Frus Jeep Wrangler :-D
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by lahi »

Glömde ju slänga upp en film från Kinnekulle!!! Tror jag filmade på eftermiddagen eftersom det är rätt fria varv i detta klippet. Upp med ljudet! Själv tycker jag att den låter rätt fint  :race:

https://www.youtube.com/watch?v=omqlAeM ... e=youtu.be
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by oodsell »

Väl kontrollerad körning Lars. Den kan användas som instruktionsfilm, även om du kunnat utnyttja banbredden ännu bättre på vissa ställen för att få bra varvtider. Och vi har beställt lika bra väder till den 12 augusti 2018! :-D

PS: Apropå att utnyttja banbredden så kan man titta på denna film som just kom ut på Youtube. Det är en engelsk kille som kör en toxic green Elise S 220 Cup (alltså inte jag) på Nurburgring. Den visar också på ett bra sätt hur långsammare bilar kan underlätta omkörning genom att blinka och lägga sig åt sidan (förutom en BMW förstås!).

https://www.youtube.com/watch?v=LSorxtb ... e=youtu.be
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
lahi
Forumberoende
Posts: 247
Joined: Tue 29 Sep, 2009 12:43
Location: Laholm
Contact:

Re: Lotus Day Kinnekulle 11 aug

Post by lahi »

oodsell wrote:Väl kontrollerad körning Lars. Den kan användas som instruktionsfilm, även om du kunnat utnyttja banbredden ännu bättre på vissa ställen för att få bra varvtider. Och vi har beställt lika bra väder till den 12 augusti 2018! :-D

PS: Apropå att utnyttja banbredden så kan man titta på denna film som just kom ut på Youtube. Det är en engelsk kille som kör en toxic green Elise S 220 Cup (alltså inte jag) på Nurburgring. Den visar också på ett bra sätt hur långsammare bilar kan underlätta omkörning genom att blinka och lägga sig åt sidan (förutom en BMW förstås!).

https://www.youtube.com/watch?v=LSorxtb ... e=youtu.be

Tack Olle! Kul att höra det från dig :-D Ja, nu när jag kollar så ser jag att banbredden inte utnyttjas ordentligt. Men jag får nog skylla på att jag fegade en del och ville ha marginaler på min sida  :bigl: Kan bli dyrt annars om jag gör nybörjarmissar på min andra bandag någonsin :bawling:

Jag har även insett att jag bromsar alldeles för dåligt och alldeles för tidigt samt att jag kan gå på gas mycket tidigare (antagligen i kombination med att utnyttja banbredden, dvs minska marginalerna på väg ut...)

Det där att blinka, hålla åt sidan och även släppa av lite är riktigt bra. På Knutstorp hade jag bra hjälp av det när jag skulle om bilar som jag svängde ikapp men som var lika pigga som min bil rakt fram. På Kinnekulle var det svårare att komma om eftersom man bara fick köra om på rakan. Där var det dock förståeligt att den begränsningen fanns eftersom det svängde hela tiden. Även på sista delen av "rakan".
Grubblat sedan Kinnekulle om jag vågar anmäla mig till grupp B nästa gång eftersom jag legat bakom rätt mycket i väntan på att få köra om. Men i grupp B blir jag kanske stressad på andra hållet  :nothing: Eller kanske C på Knutstorp och B på Kinnekulle eftersom det är lättare att köra om på Knutstorp och jag riskerar inte att bli bromskloss i B om det är så stor skillnad mellan grupperna.

Gött att fint väder är bokat! 20 grader och sol på Kinnekulle var finfint. Knudan med sina 28 grader och sol var liiiiite väl varmt när jag hade taket på :lol: Men hellre det än regn. Eloge till Bilhallen i Mjölby som delade ut vatten. Det behövdes...
//Lars Dahlstedt
På landet utanför Laholm

Lotus Elise S2 -01
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests