Anmälan Lotus Day Kinnekulle 2018

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Anmälan Lotus Day Kinnekulle 2018

Post by Per Mo »

Det går nu att göra anmälan till Lotus Day Kinnekulle
http://www.lccs.nu/kalender/inbjudan-lo ... ulle-ring/
Välkomna :steer:
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
pelle75
Forumberoende
Posts: 222
Joined: Mon 15 Aug, 2005 08:57
Location: Båstad
Contact:

Re: Anmälan Lotus Day Kinnekulle 2018

Post by pelle75 »

Hej!  :wave:

Jag har varit medlem innan och deltagit på era bankörningar i bla en Lotus Exige S1 och en kompressorladdad Elise S2 111r.

Har precis införskaffat in Mclaren 570s och undrar om det finns plats för en fd Lotus anställdas byggd bil på er banträff på Kinnekulle? :steer:
Per E
Lotus Exige -01 *SÅLD*
Alltombilen Alltomlankrediter
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: Anmälan Lotus Day Kinnekulle 2018

Post by Per Mo »

pelle75 wrote:Hej!  :wave:

Jag har varit medlem innan och deltagit på era bankörningar i bla en Lotus Exige S1 och en kompressorladdad Elise S2 111r.

Har precis införskaffat in Mclaren 570s och undrar om det finns plats för en fd Lotus anställdas byggd bil på er banträff på Kinnekulle? :steer:
Det går säkert bra. Kolla med vår banansvarige Christer Classon hur det är med platser.
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Anmälan Lotus Day Kinnekulle 2018

Post by oodsell »

Efterlyses- fler tjejer på bana!

I samband med bandagen på Kinnekulle kommer vi att erbjuda tjejer att köra, till en början samtidigt som grupp D, (den långsammaste gruppen) för att ge fler tjejer möjlighet att i lugna former prova på bankörning. En kort introduktion ges på förmiddagen för de som är intresserade. Sedan finns det möjlighet att åka med en erfaren förare några varv för att känna på hur det känns. Under det egna körpasset finns det sedan också möjlighet att få hjälp av instruktörer som kan åka med några varv och ge tips. (Se tidsschema på hemsidan).

Ta chansen att testa, det är otroligt kul! Om ni inte har en egen bil, låna av er man/sambo/mamma/pappa/syster/bror! De kan nog avvara bilen en stund eftersom det bara är en grupp som kör på banan åt gången, och de ändå säkert behöver ta en paus för en dricka och en hamburgare.

Jag började själv köra på bana förra sommaren i samband med ett av klubbens evenemang, och även om jag inte är på långa vägar lika snabb som de som kör i de snabbaste grupperna så har jag lärt mig massor och har otroligt roligt med min Evora. Erkänner att jag var vettskrämd första varven, men nu är det bara kul!

Anmälan via formuläret på klubbens hemsida (se länk nedan). Kostnad för att köra i grupp D är 250 kr plus en förarförsäkring 150 kr. Hjälm (går säkert att låna) och heltäckande bomullskläder och handskar är ett krav av säkerhetsskäl. Det fungerar utmärkt med t ex jeans och en långärmad t-shirt.

Marie-Therese Edebo (utsedd av styrelsen som speciell tjejagent för bankörning)
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests