Gotland Ring 22-23/5 -20

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Stefan_A »

Freddy wrote: Tue 21 Jan, 2020 21:16 Sådär, då var jag också anmäld :steer:. Jag tänkte dock vara två dagar på banan i år när man ändå är på ön. Någon annan som också ska vara på banan under lördagen?
Jepp, vi kör fre-lör på banan. Blir lite tidigare slut på lördagen dock då vi tar kvällsfärjan hem.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

Jag kör båda dagarna. Spenderar gärna varenda minut på banan när jag är på Gotland.
Som Stefan åker även jag hem med 18 färjan på lördagen så det blir kanske körning till 14-15.
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by oodsell »

Idag har vi följande 11 bilar anmälda, men det blir säkert fler.

Per Molin, Lotus Elise 220 Sport, avgift 2380 kr, körning fredag, boende Scandic
Magnus Persson, Opel Speedster, avgift 3280 kr, körning fredag & lördag, boende Scandic
Stefan Axelsson, Lotus Evora S, avgift 3460 kr, körning fredag & lördag, boende Slottsbacken
Jacob Bergenudd, Lotus Elise S, avgift 3060 kr, körning fredag, boende Donners Hotel
Olle Odsell, Lotus Elise 220 Cup, avgift 3060 kr, körning fredag, boende Mavens stugby
Jonas Sandborg, Shelby GT 350, avgift 2380 kr, körning fredag, eget boende
Karl-Johan Hultman, Lotus Elise S, avgift 2630 kr, körning fredag, boende Strand Hotel
Micael Johannssen, Lotus Elise S1, avgift 2630 kr, körning fredag, boende Mavens stugby
Joachim Rydell, Porsche 993, avgift 2630 kr, körning fredag, boende Mavens stugby
Fredrik Arvidsson, Lotus Evora S, avgift 3960 kr, körning fredag & lördag, boende Mavens stugby
Lars Olsson, Lotus Elise S1, avgift 2630 kr, körning fredag, boende Mavens stugby
Last edited by oodsell on Sat 25 Jan, 2020 17:44, edited 1 time in total.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

Ah! Kul mix!!  :up:  :up:  :up:

Vilka är "dom andra" som vi delar banan med?
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by oodsell »

Evilution wrote: Wed 22 Jan, 2020 15:12 Ah! Kul mix!!  :up:  :up:  :up:

Vilka är "dom andra" som vi delar banan med?
I vår körgrupp har vi huvudsakligen Lotus och "släktingar" till märket, men vi tar med några andra bilar som tillhör medlemmar eller kompisar som vi känner sedan tidigare. I den andra gruppen är det sportbilar som inte anmält sig via vår klubb utan som anmäler sig direkt till banan. Förra året var det mest Porsche, Lamborghini och andra "tungviktare".
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

oodsell wrote: Wed 22 Jan, 2020 16:36
Evilution wrote: Wed 22 Jan, 2020 15:12 Ah! Kul mix!!  :up:  :up:  :up:

Vilka är "dom andra" som vi delar banan med?
I vår körgrupp har vi huvudsakligen Lotus och "släktingar" till märket, men vi tar med några andra bilar som tillhör medlemmar eller kompisar som vi känner sedan tidigare. I den andra gruppen är det sportbilar som inte anmält sig via vår klubb utan som anmäler sig direkt till banan. Förra året var det mest Porsche, Lamborghini och andra "tungviktare".
Ok ok!
Trodde att vi skulle dela med någon annan klubb.
Det är kul om det är blandat. Den tiden man inte är ute och kör själv är det roligare att titta om det är en blandning av märken.
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Nillet »

Räknade på detta och kom fram till att det blir dyrt.
Trots att jag räknade med boende i skåpbil så landade det på ca 8000 kr.
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

Nillet wrote: Thu 13 Feb, 2020 16:21 Räknade på detta och kom fram till att det blir dyrt.
Trots att jag räknade med boende i skåpbil så landade det på ca 8000 kr.
Jag åker dit med färjan som går 20.00 torsdag från nynäs. Bor två nätter på Scandic Visby och kör bana både fredag och lördag. Åker hem kl 18 på lördagen.
Det slutade också på 8000.

Två helger före kommer jag åka dit med GRC.
Det slutar på 9400:- med bara en dags bankörning.

Det blir att dra iväg lite när man har större ekipage.
Ca 2000 spänn med trailer enkel resa om man inte vill åka obekväma tider.

Jag tycker det är värt det dock. Blir en minisemester med det roligaste jag vet, på Sveriges överlägset bästa bana.
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Nillet »

Evilution wrote: Thu 13 Feb, 2020 22:13
Nillet wrote: Thu 13 Feb, 2020 16:21 Räknade på detta och kom fram till att det blir dyrt.
Trots att jag räknade med boende i skåpbil så landade det på ca 8000 kr.
Jag åker dit med färjan som går 20.00 torsdag från nynäs. Bor två nätter på Scandic Visby och kör bana både fredag och lördag. Åker hem kl 18 på lördagen.
Det slutade också på 8000.

Två helger före kommer jag åka dit med GRC.
Det slutar på 9400:- med bara en dags bankörning.

Det blir att dra iväg lite när man har större ekipage.
Ca 2000 spänn med trailer enkel resa om man inte vill åka obekväma tider.

Jag tycker det är värt det dock. Blir en minisemester med det roligaste jag vet, på Sveriges överlägset bästa bana.
Det är trevligt på Gotland och det är en trevlig bana men tror att jag väljer bort detta eftersom jag kört banan och semestrat på Goltand några gånger...
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

Nillet wrote: Fri 14 Feb, 2020 09:34
Evilution wrote: Thu 13 Feb, 2020 22:13
Nillet wrote: Thu 13 Feb, 2020 16:21 Räknade på detta och kom fram till att det blir dyrt.
Trots att jag räknade med boende i skåpbil så landade det på ca 8000 kr.
Jag åker dit med färjan som går 20.00 torsdag från nynäs. Bor två nätter på Scandic Visby och kör bana både fredag och lördag. Åker hem kl 18 på lördagen.
Det slutade också på 8000.

Två helger före kommer jag åka dit med GRC.
Det slutar på 9400:- med bara en dags bankörning.

Det blir att dra iväg lite när man har större ekipage.
Ca 2000 spänn med trailer enkel resa om man inte vill åka obekväma tider.

Jag tycker det är värt det dock. Blir en minisemester med det roligaste jag vet, på Sveriges överlägset bästa bana.
Det är trevligt på Gotland och det är en trevlig bana men tror att jag väljer bort detta eftersom jag kört banan och semestrat på Goltand några gånger...
Synd :(
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
Evilution
Stamgäst
Posts: 34
Joined: Thu 24 Oct, 2019 05:56
Location: Borlänge
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by Evilution »

Föga förvånande blev detta inställt till slut... :cry:
Jag förstår detta helt och hållet då det bedrivs vansinniga hetsjakter på flertalet bilforum och det är onödigt att smutsa ner LCCS varumärke.
Därför ger jag mig heller inte in i diskussioner om hur olämpligt eller inte det är att åka på trackdays.

Skriver detta nu för att jag kommer åka dit som planerat. Dock i privat regi och det kanske är fler som tänker som mig.
Det gör inte mig något om jag står där själv på fredag morgon men det kanske är andra som tvekar om man skulle bli själv.
Så OM någon mer åker dit har ni iaf en kompis på plats.  :beer:
//Magnus Persson, Borlänge
Opel Speedster
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by oodsell »

Magnus, du hann före att berätta att vi ställt in resan till Gotland som "klubbaktivitet". Men man kan givetvis åka dit som enskild, och Alec på Gotland Ring blir väldigt glad om några ändå åker dit. Nedan finns mailet som gick ut i går kväll till de som anmält sig.

-------------------------------------------------------------------

Ikväll har Lotusklubbens styrelse haft ett telefonmöte för att besluta om hur vi ska agera avseende våra planerade bandagar den närmaste tiden, p g a Corona problematiken.

Vi har beslutat att genomföra bandagen på Ring Knutstorp den 10 maj som planerat, och med hänsyn taget till de restriktioner som finns från banägaren Ring Knutstorp AB. Alla anmälda deltagare kommer få instruktioner per mail.

När det gäller Gotland Ring i Kristi Himmelfärdshelgen så har vi beslutat att dra tillbaka det evenemanget från klubbens agenda. Det baserar sig på de starka rekommendationer som utfärdats att inte resa till Gotland under de kommande storhelgerna och att färjorna bara ska ta med hälften så många passagerare än normalt på varje tur.

Det innebär att vi kommer att betala tillbaka hela deltagaravgiften som du har betalat till klubben för Gotland, och vi behöver därför från dig ett kontonummer eller swishnummer. Maila det snarast till eva.wickenberg@gmail.com

Enligt våra informationer så kommer Gotland Ring vara öppet för körning, och det är givetvis upp till var och en att välja om man vill åka dit, men man får då kontakta alec@gotlandring.com för bokning.

Bokade och betalda färjebiljetter betalas tillbaka, även om man bokat "minibiljett". Kontakta gruppresor@destinationgotland.se eller ring 0771-223350 och ange att du bokat med koden ARRLOTUS2020.

Om du bokat boende på Mavens stugby ring Anne på tel 0709-586052, så betalar de tillbaka pengarna. Om du bokat annat boende så får du kontakta hotellet om avbokning.

Vi hoppas kunna komma tillbaka till Gotland Ring nästa år när dessa Corona-problem förhoppningsvis är lösta.

Olle Odsell
Lotus Car Club of Sweden
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
mjohannssen
Forumberoende
Posts: 155
Joined: Tue 25 Jul, 2017 09:26
Location: Strängnäs
Contact:

Re: Gotland Ring 22-23/5 -20

Post by mjohannssen »

Helt rätt beslut  :up:
Micael Johannssen
Lotus Elise 111s -99
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests