Ny version av Exige, Sport Exige 240R

Här lägger vi in nyheter och officiella meddelanden från Lotus.
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

snyggt med lotus texten där bak istället för emblemet men är det samma lotus text som sitter på elisen, tycker den ser ut att vara lite fetare på typsnitten.

Hur är det med backspegeln, den gör ju verkligen ingen nytta i 240R, måste den sitta där för besiktningensskull?
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Mikael_W wrote:Hur är det med backspegeln, den gör ju verkligen ingen nytta i 240R, måste den sitta där för besiktningensskull?
Jag har frågat Vägverket och Besiktningen. Innerbackspegel skall inte behövas vid besiktning, däremot kan den krävas vid regitreringsbesiktning. Skall besiktiga snart och skall höra vad de säger på min station (jag har tagit bort min).
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

ahh då kan man med andra ord bara plocka bort den om man t ex köpt den som ny i sverige. Tycker det borde finnas lite smidiga lösningar med kamera och liten lcd att få tag på
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

någon som sett om TopGear recenserat 240R, borde ju få en riktigt rolig tid om det inte är wet track.
Mikael, Fisker Karma
Guest

Post by Guest »

Mikael_W wrote:någon som sett om TopGear recenserat 240R, borde ju få en riktigt rolig tid om det inte är wet track.
TopGear har slutat sända för säsongen i UK. Dessutom kommer de nog inte testa bilen då alla redan är sålda till kunder.

Foton tagna av en av de första ägarna http://www.pbase.com/algape/240r
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

får då hoppas någon ägare lånar ut sin för test  :race: Snygg men hade nog valt den svarta om man nu skulle välja av 240R.
Mikael, Fisker Karma
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests