Lotus Evora S SR -14

Här kan du läsa om våra bilar och hur vi förbättrar dem.
Användarvisningsbild
Stefan_A
Moderator
Kontakt:

Re: Lotus Evora S SR -14

Inlägg av Stefan_A » ons 20 maj, 2020 07:52

En nackdel med pulverlack är att utbudet av färger och finish är begränsat jmf våtlack. När jag bytte färg på mina fälgar lät jag våtlackera dem då de skulle vara halvmatta. Men det höll dåligt, klarlacken släppte. Så efter att ha fått dem omlackerade på garanti med samma resultat blev det istället pulverlack. Så nu är de blanka, men har hållit sig fina i många år.
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil

Freddy
Stamgäst
Kontakt:

Inlägg av Freddy » mån 14 dec, 2020 17:06

Vad hände under 2020?
Lyckades trots Covid-19 köra 1221mil under 2020 vilket jag är nöjd med då det bara är utflykter och nöjeskörning. Parkerade bilen i garaget och ställde av den på Lucia vilket är sent för mig. Det beror på att jag körde på en hare som spräckte nedre delen av fronten, en framlykta samt gjorde en liten spricka i front clam (var nog mest lacken som sprack). Reparationen tog lite tid vilket gjorde att jag inte fick tillbaka bilen förrän nu. Men det känns bra nu när bilen både är lagad och nyservad. Kan ju bli lite mer väntetid att få tag på delar i början av 2021 med tanke på Brexit. Men jag är redo i alla fall :steer:

Årets höjdpunkt var nog ändå att vi lyckades pricka in veckorna med lägst smittspridning under hela 2020 för våran semester till Tyskland, Schweiz och Italien. Totalt 460 mil på drygt två veckor i strålande sol där halva resan var ihop med LCCS alpresa. En fantastisk upplevelse  :up: . Här kommer i alla fall två bilder från resan för att locka fler att ta sin Lotus till Europa.
Alperna 2020.JPG
Alperna 2020_2.JPG
Alperna 2020_2.JPG (226.12 KiB) Visad 369 gånger
Nu får man fundera på om man ska göra något projekt med bilen innan våren kommer. Fortsättning följer....
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14

Användarvisningsbild
Stevew94025
Användare
Kontakt:

Inlägg av Stevew94025 » ons 16 dec, 2020 09:40

Ett bra år ändå !!
Fina bilder.
Lotus Elise S3 2013