Under sensommaren var det inte jättemånga bilar på marknaden och jag tittade på en S1 i Höllviken och en S2 hos Wendels i Trelleborg. Samtidigt insåg jag att Speedster har byggd kring samma principer och då det fanns en i Malmö som var 100 000 kr billigare än S2:an var det självklart vad som låg närmast till hands.
Naturligtvis så uppsöktes LCCS-forum och där lade jag märke till en mycket aktiv medlem som heter som en lärare jag hade i skolan (som körde Elan +2). Fick ju tvunget fråga om det var en och samma person, men det var det inte. Däremot var det en av personerna i tidningsartikeln och vi träffades strax därefter i Hörby för att köra en runda.
Hittade även ett forum där svenska Speedster-ägare skriver en del och fick där reda på att Opel Sport Club var en bra klubb att vara med i. Redan på hösten provade jag att köra på bana med OSC på Kinnekulle och det gav mersmak. Året därpå försökte jag delta på många aktiviteter och träffade på många trevliga människor.
Efterhand som åren har gått har det blivit mer och mer bana för det är så kul. Bilen har med åren uppgraderadats för bankörning och jag tog racinglicens på Knutstorp en snötyngd dag i april -06.

Upptäckte att jag fick skavsår på knäna och uppgrade til en Elise motorsportstol med 4-punktsbälten.
Har haft problem med att jag kokte bromsvätskan och har ordnat kylning via hålen för dimljusen.
När det var dags för R-däck så insåg jag problemet med att originalfälgarna är 17 tum och avsedda för 175-däck. Fick köpa fälgar av en annan Speedster-ägare.
När en Speedster norröver skrotades köpte jag loss Öhlin:arna från den.
Större diffuser och en splitter har också hamnat på bilen.
De som vill läsa mer om bilen ombeds läsa på http://www.nillet.com
Under sommaren -10 kändes suget för att börja tävla och då jag inte ville ta ut Speedster:n (mycket pengar) köpte jag en Porsche 924 som gått i MSCC:s klubbmästerskap men det är en annan historia. Mina bilar sensommaren -10 ger följande line-up: