Lotus Evora '10

Här kan du läsa om våra bilar och hur vi förbättrar dem.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by oodsell »

Bo du vet väl redan att din gamla bil hamnande i ett förhoppningsvis gott hem. Du har ju skött den mycket väl så jag har inget att klaga på mer än att AC:n nog behöver fyllas. Jag tänkte höra av mig till dig och få lite mer info om bilen, så jag ringer nog någon dag.
IMG_9600 (2) - kopia.jpg
IMG_9600 (2) - kopia.jpg (155.58 KiB) Viewed 8499 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
BoKlagshamn
Användare
Posts: 11
Joined: Wed 23 Oct, 2013 09:43
Location: Klagshamn
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by BoKlagshamn »

Hej Olle - Det går bra. Numret hittar du lättast i 2017 matrikeln :-)
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by oodsell »

Idag har jag fått några mindre varianter också. :-D
IMG_9750 (2) - kopia.jpg
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by Stefan_A »

oodsell wrote: Thu 15 Aug, 2019 22:42 Idag har jag fått några mindre varianter också. :-D
Bra start Olle, om du söker på ”Evora” på min blog så hittar du några till  :hyper:

https://stefansmodellbilar.wordpress.com/
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by Stefan_A »

Dags att planera in lite körning med Evoran 2020 Olle. Som du säkert sett i min resp. Görans biltråd så går det utmärkt att köra lite längre sträckor med dessa bilar. Har inte sett ditt namn i anmälningslistan till alpresan än. Det finns plats för ett par bilar till där. :steer:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by oodsell »

Stefan_A wrote: Sat 07 Dec, 2019 12:06 Dags att planera in lite körning med Evoran 2020 Olle. Som du säkert sett i min resp. Görans biltråd så går det utmärkt att köra lite längre sträckor med dessa bilar. Har inte sett ditt namn i anmälningslistan till alpresan än. Det finns plats för ett par bilar till där. :steer:
Jodå det finns med i tankarna men det blir ganska intensiv period i augusti-september. Troligen bandag på Sviestad 2/8 (beslutas nog i veckan), och jag har bokat in Europatour med Lotus on Track på Le Mans (Bugatti cirquit) 16/8 och Dijon (gammal F1 bana) 18/8. Sedan Lotus Festival troligen i Småland 28-30/8, så vet ännu inte om tid, ork och pengar räcker även till alpresan. Återkommer i frågan.  :bigl:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Lotus Evora '10

Post by oodsell »

Som relativt ny Evoraägare så blir man ju glad när man läser positiva artiklar om bilen, (eller vad säger Håkan B?). Särskilt när man jämför Evoran med en av mina favoritbilar från 90-talet, Honda NSX.

https://www.roadandtrack.com/new-cars/a ... tqYOdPducs
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests