Lotus Evora S -12
Re: Lotus Evora S -12
Så kallade barge boards från Lotus Motorsport monterade. Ökar den plana ytan under bilen och kommer att göra flera minuter i depån
Nya bromsbelägg väntar på montering. Performance Friction 08 från Elise Shop i Holland.
Bogserögla bak (den främre monteras i befintligt fäste). Köpte dem från Lotus Motorsport. Monteringen bak innebar att såväl diffusor, ljuddämpare och "kofångare" (rear bumper) var tvungna att tas bort för att komma åt att borra hål. Det var mycket enklare när de väl skickade en monteringsanvisning med hålmall...
Nya bromsbelägg väntar på montering. Performance Friction 08 från Elise Shop i Holland.
Bogserögla bak (den främre monteras i befintligt fäste). Köpte dem från Lotus Motorsport. Monteringen bak innebar att såväl diffusor, ljuddämpare och "kofångare" (rear bumper) var tvungna att tas bort för att komma åt att borra hål. Det var mycket enklare när de väl skickade en monteringsanvisning med hålmall...
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Grymt snyggt med Barge Boards! Ska bli intressant att se den på marken med hjul på. Är det de som i katalogen heter ALS5V0050J? Jag har varit sugen på dem, men fick för mig att de var anpassade för herre-jösses-karosseri-paketet med skärmbreddare och allt.
Hur aggressivt förväntar du dig att PFC's 08-material i beläggen är jämfört med original? Verkstan var inne på att byta mina, men jag hejdade dem och försöker nu bilda mig en uppfattning om vad som passar bäst för lite banträffar utan att de skriker i vardagstrafiken som blåa Pagid ...
Hur aggressivt förväntar du dig att PFC's 08-material i beläggen är jämfört med original? Verkstan var inne på att byta mina, men jag hejdade dem och försöker nu bilda mig en uppfattning om vad som passar bäst för lite banträffar utan att de skriker i vardagstrafiken som blåa Pagid ...
Lotus Evora S (2011) - Laser Blue
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
Re: Lotus Evora S -12
Stämmer, du kan beställa ALS5V0050J direkt från Lotus Motorsport. Passar rakt av på en vanlig Evora utan breddning. Hoppade dock över ett par skruva i mitten då det blir trångt med rören som går i trösklarna. Men de lär knappast lossna...A_Möller wrote:Grymt snyggt med Barge Boards! Ska bli intressant att se den på marken med hjul på. Är det de som i katalogen heter ALS5V0050J? Jag har varit sugen på dem, men fick för mig att de var anpassade för herre-jösses-karosseri-paketet med skärmbreddare och allt.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Stort tack till Andreas och hans pappa som hjälpte till att svarva mina skivor idag. Gamla skivor blir som nya, dessutom blir bilen lite lättare
Finns marginal att svarva dem en gång till innan de behöver bytas. 32 mm resp. 26 mm när de är nya, undre gräns är 30 mm resp. 24 mm. Nu ligger de på 31 mm resp. 25 mm. Samtliga ventilationshål var igentäppta av rost och bromsdamm men är nu uppborrade (samt försänkta). Noterar samma som Göran gjort innan, belägg som gått sönder. I mitt fall inre belägget vänster bak. Otrevligt och väl värt att hålla ett öva på framöver.
Finns marginal att svarva dem en gång till innan de behöver bytas. 32 mm resp. 26 mm när de är nya, undre gräns är 30 mm resp. 24 mm. Nu ligger de på 31 mm resp. 25 mm. Samtliga ventilationshål var igentäppta av rost och bromsdamm men är nu uppborrade (samt försänkta). Noterar samma som Göran gjort innan, belägg som gått sönder. I mitt fall inre belägget vänster bak. Otrevligt och väl värt att hålla ett öva på framöver.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
När jag kollade mina skivor och belägg så knackade jag ur alla hål med en borr av lämplig dimension. Precis som du säger så var hålen mer eller mindre igensatta. Jag tror att det kan vara ett enkelt sätt att förlänga livslängden på skivorna.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Lotus Evora S -12
Säsongen 2016 närmar sig, så det är hög tid att sammanfatta 2015. Den blev lite kortare än planerat pga missödet i Italien. Men 1274 mil blev det trots det, klart mindre än 2014 men trots allt godkänt.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Splitter och backspegelkåpor hämtade från lack
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Nu är bilen inbokad hos Auto:ident för att få GP-edition utseende. Tyvärr hinner det inte komma på plats innan Ba(r)ndagen den 7/5. Originalet har lackerad dekor, men jag är lite feg och satsar på vinyl.
Väntar fortfarande på de nya gathjulen så just nu rullar den med banhjul. Lite spännande på väg hem från mekgaraget med halvslitna R-däck, 2 grader varmt och snöfall(!). Har skaffat "NO STEP" dekaler som sitter på 2-Eleven och satt på mina barge boards.
Väntar fortfarande på de nya gathjulen så just nu rullar den med banhjul. Lite spännande på väg hem från mekgaraget med halvslitna R-däck, 2 grader varmt och snöfall(!). Har skaffat "NO STEP" dekaler som sitter på 2-Eleven och satt på mina barge boards.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
De nya fälgarna är försenade från Rimstock
Nya däck på banhjulen istället, hade klarat sig några vändor till på Knutstorp men som gatdäckssubstitut hade de gjort sitt. Blev ett extra besök hos min favoritdäckhandlare Däckteam i Lomma.
Nya däck på banhjulen istället, hade klarat sig några vändor till på Knutstorp men som gatdäckssubstitut hade de gjort sitt. Blev ett extra besök hos min favoritdäckhandlare Däckteam i Lomma.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Nu har AUTO:IDENT i Jönköping lagt på lite stripes på bilen. Inspirerat av GP edition, det blev riktigt bra om jag får säga det själv. Väntar fortfarande på de nya fälgarna, skall bli kul att se helheten när även de kommer på plats. Några bilder tagna med mobilkameran ikväll.
Ett tips är att inte köra ut i lös sand med R-däck. Då passar andra, STOOORA, leksaker bättre. Turligt nog var det full aktivitet i det närliggande grustaget.
Ett tips är att inte köra ut i lös sand med R-däck. Då passar andra, STOOORA, leksaker bättre. Turligt nog var det full aktivitet i det närliggande grustaget.
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Re: Lotus Evora S -12
Riktigt snyggt! Grattis!
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
- oodsell
- Ordförande i Lotusklubben
- Posts: 1395
- Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
- Location: Särö
- Contact:
Re: Lotus Evora S -12
Det blev ju jättefräckt Stefan, (med en liten personlig reservation för den nedre stripen på sidan). Men det ger helt klart mer karaktär till bilen.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Graf Orlok
- Forumveteran
- Posts: 395
- Joined: Thu 26 Jul, 2012 22:16
- Location: Täby, Stockholm
- Contact:
Re: Lotus Evora S -12
Haha! Tänkte just på sanden när jag såg bilden... Tur du fick hjälp ur den lokala öknen.
Riktigt high class med stripingen, kommer göra sig superfint på Englandsturnén!
Riktigt high class med stripingen, kommer göra sig superfint på Englandsturnén!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Re: Lotus Evora S -12
Jättesnyggt!
Det enda jag inte gillar är MrCap-dekalen i bakrutan
Det enda jag inte gillar är MrCap-dekalen i bakrutan
Re: Lotus Evora S -12
Om allt går vägen försvinner snart bakrutan så då är det problemet löst...Finn wrote:Jättesnyggt!
Det enda jag inte gillar är MrCap-dekalen i bakrutan
Stefan Axelsson
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com
Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests