Europa Twincam 1972

Här kan du läsa om våra bilar och hur vi förbättrar dem.
Post Reply
User avatar
smedberg
Användare
Posts: 5
Joined: Wed 25 May, 2022 09:14
Location: Grums
Contact:

Europa Twincam 1972

Post by smedberg »

Hej,
Nyförvärv till garaget

Svart Twincam med nyrenoverad motor och låda.. har inte varit på vägen på många år
black on_trailer.jpg
Röd besiktigad för alltid men med lite småfix (tror jag)
red_side.jpg
Jag hade en Europa med Renaultmotor i min ungdom, en kortare tid nån gång1974-1975. Ska bli kul att återuppliva minnena  :banana:
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Europa Twincam 1972

Post by oodsell »

Ser spännande ut! Har du skaffat två på en gång, eller är det samma bil? Vi behöver fler äldre Lotus ut på vägarna så kämpa på! Var i landet bor du?
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
smedberg
Användare
Posts: 5
Joined: Wed 25 May, 2022 09:14
Location: Grums
Contact:

Re: Europa Twincam 1972

Post by smedberg »

Jag köpte 2 på en gång...
den svarta med motor+låda urtagen & renoverad och lådvis med nya delar från Banks. Senaste besiktning 2003.
den röda i trafik men i "bruksskick" dvs kräver en del reparationer.. har gått en säsong i RHK 1997 men annars mest stått stilla

Planen är att få den röda på rull i sommar, den svarta blir väl lite senare...
Båda bilarna är 50-åringar så de är besiktningsbefriade när man väl fått dom godkända.

Bor i Värmland, Grums
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Europa Twincam 1972

Post by oodsell »

Vad kul! Den svarta ser ju ut att kunna bli en riktig pärla! Men även kul om du kommer ut med den röda på vägarna i sommar. Hoppas att du går med i klubben så att du får vår fina tidning och den nya medlemsmatrikeln som kommer ut i vår. Där kan du hitta alla andra ägare till Europa i landet.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests