Elise S2 modell 1:18
- oodsell
- Ordförande i Lotusklubben
- Posts: 1395
- Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
- Location: Särö
- Contact:
Elise S2 modell 1:18
Innan jag fick möjlighet att köpa en Elise i skala 1:1 så skaffade jag några modeller. Nu blev det en Elise S1 i fullskala, så jag tänkte sälja en fin modell av S2 i skala 1:18. Den är av fabrikat Welly och är ljusgul med grå/svart interiör. En bra och detaljerad modell med öppningsbara dörrar och motorlucka. Jag minns inte vad den kostade, men 200 kr verkar väl rimligt.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- oodsell
- Ordförande i Lotusklubben
- Posts: 1395
- Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
- Location: Särö
- Contact:
Ett snabbt svar från Finn, så modellen är såld. Leverans till Ängelholm någongång i januari då jag ska ned till min bror i Lund och hämta Corbeau-stolen (+ 4p bälte) som han hjälpte mig att köpa på e-bay.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Re: Elise S2 modell 1:18
Hej Olle!oodsell wrote:Innan jag fick möjlighet att köpa en Elise i skala 1:1 så skaffade jag några modeller. Nu blev det en Elise S1 i fullskala, så jag tänkte sälja en fin modell av S2 i skala 1:18. Den är av fabrikat Welly och är ljusgul med grå/svart interiör. En bra och detaljerad modell med öppningsbara dörrar och motorlucka. Jag minns inte vad den kostade, men 200 kr verkar väl rimligt.
Nu sitter vi båda i en Elise S1 med våra gemensamma rötter i Svenskt Sportvagnsmeeting och möten i MGCC sen 70-talets början! Tiden flyr och håret grånar. Jag var ju ordförande i MGCC några år och arrangerade våra sprotvagnsmeeting samt, som kronan påverket, byggde grunden till Sturup Raceway med Börje och Christer. Men nu till saken: såg att du köpte en harness vilket jag också gjort. Men monteringen...måste man enklast skära håll i plastväggen bakom störtbågen? Eller hur fixade du det?
Hälsningar
Björn Olsson
- oodsell
- Ordförande i Lotusklubben
- Posts: 1395
- Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
- Location: Särö
- Contact:
Hej Björn,
Long time no see! Men det verkar som om gamla sportvagnsentusiaster kryper fram ur sina hålor förr eller senare! Jag minns när vi satt hemma på din lilla gård i Fjelie och planerade sportvagnstävlingar på 70-talet.
Jag har inte monterat min harness bar ännu. Garaget är stort men kallt så jag inväntar lite drägligare temperaturer. Jag lämnade min "stång" till Morgan i Lerum, då han ville kolla om den passade på hans bil, men det visade sig att hans mycket tidiga S1 saknade de gängade hålen på baksidan av störtbågen. Det är dock så att högtalarpanelen måste skäras ur något för att få dit tvärbalken. Operationen ska förhoppningsvis vara klar innan början av maj, då jag bokat in mig på banåkarhelgen på Gotland Ring 10-11/5.
Long time no see! Men det verkar som om gamla sportvagnsentusiaster kryper fram ur sina hålor förr eller senare! Jag minns när vi satt hemma på din lilla gård i Fjelie och planerade sportvagnstävlingar på 70-talet.
Jag har inte monterat min harness bar ännu. Garaget är stort men kallt så jag inväntar lite drägligare temperaturer. Jag lämnade min "stång" till Morgan i Lerum, då han ville kolla om den passade på hans bil, men det visade sig att hans mycket tidiga S1 saknade de gängade hålen på baksidan av störtbågen. Det är dock så att högtalarpanelen måste skäras ur något för att få dit tvärbalken. Operationen ska förhoppningsvis vara klar innan början av maj, då jag bokat in mig på banåkarhelgen på Gotland Ring 10-11/5.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Jo, det gick bra. Jag demonterade högtalarna (väger för mycket!) och gjorde en liten utskärning i panelen för att får bulten på plats. Dessutom har jag också monterat en grövre krängningshämmare och det gjorde SKILLNAD! Mycket stabilare framvagn med konsekvent uppträdande. Nu återstår brandsläckare och lite annat inför licenskursen i helgen på Knutstorp.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests