Lotus Esprit V8 1996 SÅLD

Vill du sälja din Lotus, eller kanske något annat som har bilen att göra? Lägg då in en annons här.
Post Reply
User avatar
Vanya_S
Stamgäst
Posts: 46
Joined: Wed 15 Jun, 2011 13:49
Location: Stockholm/Täby
Contact:

Lotus Esprit V8 1996 SÅLD

Post by Vanya_S »

Hej allihopa,

Jag letar ett nytt hem till min V8 Esprit, årsmodell 1996. Jag ser gärna att den hamnar hos en riktig Lotusentusiast, helst någon i klubben.
Hade jag varit smart hade jag annonserat här från början och låtit bli att lägga upp bilen på Blocket, då detta resulterat i att fullständigt korkade människor kontaktat mig och inte seriösa spekulanter.

Annonsen finns här:
https://www.blocket.se/stockholm/Lotus_ ... 2.htm?ma=1

Vad kan man säga om bilen? Den ryktas vara en av landets finaste Espriter. Den är i så gott som nyskick. Jag tvivlar på att det finns en finare V8 att köpa, med undantag för eventuella ex som stoppats undan i containrar och som stått sedan dess. Min bil har ca 3800 mil på mätaren och är i fullt fungerande skick, alltid servad i enlighet med Lotus serviceintervaller och med originaldelar. Den har alltid stått i varmgarage och aldrig sett saltade vägar. Inte mycket regn heller för den delen. Det finns mycket att berätta om bilen och det gör jag gärna per telefon. Det är alltid ett nöje att snacka bilar med en Lotusentusiast så tveka inte att slå en signal. Önskas bilder har jag ca 200 stycken som kan skickas på begäran.

Pris: 450 000 SEK

Vanya Stanisavljevic
070 984 5792

Image
Image
Image
Image
Image

SÅLD. Bilen har hittat ett nytt hem i Frankrike!
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests