Hjul Exige V6 köpes!

Vill du köpa en Lotus? Du kanske efterlyser bildelar? Lägg då in en annons här.
Post Reply
PozziBlu
Användare
Posts: 2
Joined: Mon 04 Feb, 2019 18:56
Location: Göteborg
Contact:

Hjul Exige V6 köpes!

Post by PozziBlu »

Hej!

Jag ska lacka om ett framhjul och ett bakhjul på min Exige V6 och vill helst undvika att ha bilen på garagedomkraften i tiden det tar att få tillbaka hjulen. Jag skulle därför vilja köpa ett eller fler hjul som passar till Exige V6, endast för att ha som stående. Skicket på hjulet är därmed oviktigt, så länge det passar och inte tar i bilen/bromsar. Finns det några skrothjul som finns till salu? :winking:
Alex
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Hjul Exige V6 köpes!

Post by oodsell »

Jag antar att du behöver kunna rulla bilen, för annars bör du ju kunna sätta pallbockar under hjulupphängningarna. Du skulle kanske kunna klara dig med en fusklösning, genom att hitta två enkla plåtfälgar med samma bultdelning 5 x 110, och sätta dem vända åt fel håll så att de inte tar i bromsoken. Jag gjorde en snabbkoll på vilka bilar som har samma bultdelning och det var inte så lätt att hitta, men t ex Opel Vectra med 5 bultar verkar vara samma. Det bör gå att hitta på skroten. Kolla annars med en gummiverkstad så kan de nog hitta fler alternativ.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
PozziBlu
Användare
Posts: 2
Joined: Mon 04 Feb, 2019 18:56
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hjul Exige V6 köpes!

Post by PozziBlu »

Hej!

Tack så mycket för förslaget! Det svåra har varit att hitta bultmönstret så jag tackar för det! Jag har hittat en 16” fälg för 538 kr som jag tänkte köpa och vänder man på den så bör det funka. Stor tack för hjälpen!

Alex från Göteborg!
Alex
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests