Ingenjörer motorutveckling

Vill du köpa en Lotus? Du kanske efterlyser bildelar? Lägg då in en annons här.
Post Reply
User avatar
A_Möller
Forumberoende
Posts: 126
Joined: Wed 13 May, 2015 23:06
Location: Glumslöv
Contact:

Ingenjörer motorutveckling

Post by A_Möller »

Okej, inte riktigt köpes, men anställes.

Om du är sugen på att jobba med motorutveckling och kan tänka dig att arbeta i Ängelholm, så söker vi på Freevalve en hel del folk.

https://www.freevalve.com/career/

Även vårt systerbolag, Koenigsegg Automotive, söker folk inom ett bredare spektrum av kompetenser.

Sprid gärna budskapet om du känner någon som kan vara intresserad.
Lotus Evora S (2011) - Laser Blue
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Ingenjörer motorutveckling

Post by oodsell »

Kul med jobbannons här på Forumet Andreas! Jag visste inte att du jobbade på Freevalve, då skulle vi ha pratat mer än vi gjorde på Knutstorp. Jag är mycket imponerad av vad ni på Koenigsegg och Freevalve har åstadkommit hittills, och det är väldigt roligt att dessa små svenska företag ligger i täten på avancerad teknisk utveckling. Den senaste skapelsen Gemera med 3 cyl freevalve motor är ju helt fantastisk! Hade jag varit lite yngre så hade jag nog skickat in en ansökan, men jag har gjort mitt i fordonsindustrin..... Men ta ett snack med t ex Lars Dahlstedt !  :up:
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
A_Möller
Forumberoende
Posts: 126
Joined: Wed 13 May, 2015 23:06
Location: Glumslöv
Contact:

Re: Ingenjörer motorutveckling

Post by A_Möller »

Tack Olle för de värmande orden!

Jag kan ju lägga till två saker:

1. Vi har egentligen behov av andra kompetenser/funktioner än de vi lagt upp jobbannonser för, så det går bra att höra av sig om man är intresserad och tror man kan bidra
2. Det går så klart bra att höra av sig till mig för att ställa frågor rörande anställning, även om det inte är jag personligen som är kontaktperson
Lotus Evora S (2011) - Laser Blue
Fiat 500 TwinAir (2011) - Azzurro Capellini VR. 952
Alfa Romeo Stelvio Q4 D (2017) - Trofeo White
Alfa Romeo 155 Q4 (1996) - Alfa Rosso 130
Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint (1962)
Alfa Romeo Giulietta ti (1959)
User avatar
Jocke_D
Stamgäst
Posts: 30
Joined: Thu 10 Dec, 2015 08:41
Contact:

Re: Ingenjörer motorutveckling

Post by Jocke_D »

Så. Fruktansvärt. Fränt.

Om jag inte var "fast" med familj osv skulle jag sökt genast. Så orimligt skoj att det rullar på. Har läst varenda spaltmeter jag hittat om Freevalve och Gemera. Helt galet skoj! Passa dig för mig på nån träff framöver, jag kommer inte sluta prata :) :-D  :wave:

Var på väg till SAAB (från "vapen-SAAB" i början av 00-talet). Då hade man nog lätt fastnat i fordonsindustrin där nere på västkusten.

Om det är ok att ta in konsulter har jag ca 1500 (i Sverige) som skulle kunna vara intressanta för utvecklingsuppdrag.
Speedster - kompressor mm
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests