Hur många Elise?
Hur många Elise?
Hej,
Undrar bara ifall det är någon som vet på ett ungefär hur många Elise S1 respektive S2 det finns i Sverige?
Tack på förhand!
Mvh
Stefan
Undrar bara ifall det är någon som vet på ett ungefär hur många Elise S1 respektive S2 det finns i Sverige?
Tack på förhand!
Mvh
Stefan
Jag "råkar" ha en underindelning tillgänglig från i höstas, så här ser den ut:Göran wrote:Jag kollade med bilregistret. Det finns 60 st Lotus Elise inregistrerade, men ingen uppdelning på undermodeller.
S1 ........ - 30 st
S1 111S - 7 st
S2 ........ - 14 st
S2 111S - 7 st
S2 111R - 2 st
Mvh
Hans Carlsson, Lotus Elite 1980
Stefan !
Åf för Hangar 111. Kul ! Med tanke på att det trots allt finns 60 Eliser i landet så finns det ju åtminstone en teoretisk marknad. Verkar som många av Eliseägarna är som du och jag, Stefan, dvs man gillar att utveckla bilen. För min del köper jag hellre från dig än handlar direkt från England. Under förutsättning att ditt pålägg inte ska finansiera hela din racingkarriär !!
Du måste berätta mer om 2,0 l K-motorn. Har läst om den men när jag kollade priset på bitarna insåg jag att jag inte skulle ha råd. Fast med lite tur kanske Hangar 111 nye återförsäljare i Sverige kan sponsra mig lite !?
Ökad cylindervolym i samma block är väl den perfekta trimningen. Drygt 10% volymökning bör väl ge motsvarande effekthöjning. På en S2 111S med ca 156 hkr så skulle det ju ge 17-18 hkr till. Visst ! Undrar bara vad den ökade slaglängden ger för nackdelar vad gäller varvvilligheten.
Keep us posted !
hälsn
Lasse H
Åf för Hangar 111. Kul ! Med tanke på att det trots allt finns 60 Eliser i landet så finns det ju åtminstone en teoretisk marknad. Verkar som många av Eliseägarna är som du och jag, Stefan, dvs man gillar att utveckla bilen. För min del köper jag hellre från dig än handlar direkt från England. Under förutsättning att ditt pålägg inte ska finansiera hela din racingkarriär !!
Du måste berätta mer om 2,0 l K-motorn. Har läst om den men när jag kollade priset på bitarna insåg jag att jag inte skulle ha råd. Fast med lite tur kanske Hangar 111 nye återförsäljare i Sverige kan sponsra mig lite !?
Ökad cylindervolym i samma block är väl den perfekta trimningen. Drygt 10% volymökning bör väl ge motsvarande effekthöjning. På en S2 111S med ca 156 hkr så skulle det ju ge 17-18 hkr till. Visst ! Undrar bara vad den ökade slaglängden ger för nackdelar vad gäller varvvilligheten.
Keep us posted !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
utan man blir gammal för att man slutar leka !
En teoretisk marknad finns det ju helt klart. Ifall jag beslutar mig för att vara åf för Hangar111 så är min tanke att hålla så konkurrenskraftiga priser det bara går.Lasse H wrote:Stefan !
Keep us posted !
hälsn
Lasse H
Lite info angående PTP:s 2,0 liters Evo motor.
Dom ökar både borr och slaglängd för att nå upp till den magiska 2 liters gränsen. Alla vitala delar i motorn som t.ex vevstakar, kolvar, kamaxlar är special gjorda av PTP för denna motor och håller mycket hög kvalitet.
Varvstoppet ligger vid 8500 rpm och maxeffekt uppnås vid ca 7500 rpm.
PTP garanterar att motorn lämnar över 235 hk och motorn levereras tillsammans med dynometer protokollet. Ifall någon är intresserad av denna motor eller någon utav PTP:s andra produkter, så är det bara att höra av er så ska jag försöka fixa ett bra pris på det.
Mvh
Stefan
Lägg till en till, reggade in min idag.HC wrote:Jag "råkar" ha en underindelning tillgänglig från i höstas, så här ser den ut:Göran wrote:Jag kollade med bilregistret. Det finns 60 st Lotus Elise inregistrerade, men ingen uppdelning på undermodeller.
S1 ........ - 30 st
S1 111S - 7 st
S2 ........ - 14 st
S2 111S - 7 st
S2 111R - 2 st
Mvh
Då får man lova att säga grattis!!!AZAD wrote:Lägg till en till, reggade in min idag.HC wrote:Jag "råkar" ha en underindelning tillgänglig från i höstas, så här ser den ut:Göran wrote:Jag kollade med bilregistret. Det finns 60 st Lotus Elise inregistrerade, men ingen uppdelning på undermodeller.
S1 ........ - 30 st
S1 111S - 7 st
S2 ........ - 14 st
S2 111S - 7 st
S2 111R - 2 st
Mvh