Luftfilter fråga

Frågor som har med teknik att göra hör hemma i det här forumet.
TinoCarrasco
Stamgäst

Post by TinoCarrasco »

Tyvärr så finns det en jäävla massa spöken som får för sig att dyka upp vart gång jag ska fixa en sak så dyker ett annat moln upp o behöver åtgärdas  :down: . Men vill man ha allt i tip top skick så får man ta tag i det med. Så första rundan blir på fredag.
Tino :hack:
TinoCarrasco
Stamgäst

Post by TinoCarrasco »

Okey fixt o färdigt! Bilen drar mycket bättre!!! ingen tvekan. Vid stadstrafik e skillnaden följande: varmt under huven bilen går likadant: men vrålar som e rabiat björn vid fullgas. Det låter klart mer ute o inne vid fullgas men vid normal fart helt ok ljud. En rekomenderad modifiering helt klart. Bilen drar märkbart mindre bensin nu med! :wave: OCH sist men inte minst! bytte ut flinta hjulen som satt på och PANG vilken skillnad! Bra däck är A o O herre guud!
:-D Tino
DJ
Moderator

Post by DJ »

HÄRLIGT!!  :up: :-D :steer:

Daniel
Lotuslös :(
EXCEL,PATRIK.
Forumveteran

Post by EXCEL,PATRIK. »

ROLIGT... :-D
Nu hoppas jag att bilen känns bra och att vädret blir bättre så det blir ett nöje att köra en runda. :steer:

Må Gott.
Patrik.
maxcarlsson
Forumberoende

Post by maxcarlsson »

Angående det där med vevhusventilation. Hur mycket spottar din motor ur sig, DJ? Nu har jag i och för sig inte riktigt samma typ av motor, men ändå.
TinoCarrasco
Stamgäst

Post by TinoCarrasco »

Tror att hur mycket bilen spottar ut är beroende på typ av olja, slitaget på motorn och hur hon körs.
Tino
DJ
Moderator

Post by DJ »

maxcarlsson wrote:Angående det där med vevhusventilation. Hur mycket spottar din motor ur sig, DJ? Nu har jag i och för sig inte riktigt samma typ av motor, men ändå.
Ingen olja eller annat kladd vad jag har märkt i alla fall. Har inte satt på nåt filter än utan det är öppet rakt ut.

Daniel
Lotuslös :(
Post Reply