Jag undrar om någon vet någon produkt som kan fräscha upp läderinredningen i en Lotus Esprit, främst stolarna har blivit lite torra och tråkiga. Jag har läst att man kan få dessa produkter med färg så att eventuella färgavskrap och sprickor försvinner. Problemet är att jag vet ej vad färgen på inredningen heter. Den är typ mellanblå. äger en 82:a Esprit S3. Även tips hur man bäst utför arbetet uppskattas.
Tack på förhand
/Jörgen
Tips för uppfräschning av läderinredning ?
- Rickard
- Svårt Lotus-beroende
Firman leather master säljer massor med bra läder rengörings/vård produkter (sök på nätet, har för mig dom har en hemsida).
Annars kan jag starkt rekomendera att kolla med närmsta hästsports affär, dom brukar ha väldigt bra grejer till sadlar & dessutom billigt.
Om du måste färga in skinnet så gör du bäst i att skära bort en bit av skinnet (typ på undersidan av stolen) & skicka den till ex leatermaster så tar dom fram exakt den nyansen du behöver.
Dock så kostar det ganska mkt, när jag gjorde i ordning min inredning så kostade en flaska ( 1dl) ca 1000 kr...
Bara jobba hårt, resultatet beror på hur mkt du orkar gno & de kan bli fantastiskt.
Jag håller på med ett par svarta stolar till en supra just nu & dom blir som nya.
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... Fritz.html
Här kan du se lite bilder från när jag gjorde iordning min inredning.
Annars kan jag starkt rekomendera att kolla med närmsta hästsports affär, dom brukar ha väldigt bra grejer till sadlar & dessutom billigt.
Om du måste färga in skinnet så gör du bäst i att skära bort en bit av skinnet (typ på undersidan av stolen) & skicka den till ex leatermaster så tar dom fram exakt den nyansen du behöver.
Dock så kostar det ganska mkt, när jag gjorde i ordning min inredning så kostade en flaska ( 1dl) ca 1000 kr...
Bara jobba hårt, resultatet beror på hur mkt du orkar gno & de kan bli fantastiskt.
Jag håller på med ett par svarta stolar till en supra just nu & dom blir som nya.
http://www.lotusespritworld.com/EOwners ... Fritz.html
Här kan du se lite bilder från när jag gjorde iordning min inredning.
Omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme...
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
Min ständigt föränderliga leksakslåda innehåller:
Maserati Granturismo
Ferrari 308 GTS QV
Alfa Romeo Giulia Sprint GT
Alfa Romeo 1600 GTJ
Honda S800
Laverda 750 SF1
Å en hel del annat.
- EXCEL,PATRIK.
- Forumveteran
Hej.
Fick ett tips, har glömt av vem, om att de rengörings och infättnings prylar som hästfolket använder sig av är bra. Rengör ordentligt och klibbar inte när det är insmort. Hör dig för hos närmaste hästsportsaffär.
Jag köpte ett "kit" till min bil och ger den en genomgång en till två ggr om året och är jätte nöjd.
Må gott.
Patrik.
Fick ett tips, har glömt av vem, om att de rengörings och infättnings prylar som hästfolket använder sig av är bra. Rengör ordentligt och klibbar inte när det är insmort. Hör dig för hos närmaste hästsportsaffär.
Jag köpte ett "kit" till min bil och ger den en genomgång en till två ggr om året och är jätte nöjd.
Må gott.
Patrik.
- Kenneth Sundfors
- Stamgäst