Hej,
Ny tråd, nya bekymmer
OK, så slavcylindern är ny och systemet är luftat. Nu visar det sig att kopplingsarmen som slavcylindern trycker på har lossnat och hänger helt löst. Begriper inte hur jag så få dit den igen. Har detta hänt er tidigare? Berätta i så fall hur ni löste det. Delen jag syftar på heter "Release fork" här nedan.
Sista utvägen blir väl att rulla in på närmaste Toyotaverkstad, ta ett djupt andetag och be om hjälp. Eller vad säger ni?
Fasen en sån otur du har med bilen Jonas.. Har tyvärr inte så många tips att ge, hoppas att det löser sig för dig. Antar att ett besök till en Toyotaverkstad kan vara en bra idé..
Ja du, det blir ju inte så mycket åka när det strular så här
Nå väl, har varit i kontakt med Toyota i Kungenskurva och de kan tänka sig att kika på min bil, men kunde inte lova att de tog in den om det va för komplicerat. Gör de inte det så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Nej, har ingen koppling alls just nu. Pedalen är helt död. Måste få tag i dokumentation eller någon bra beskrivning på hur man plockar ner kopplingen på min Elise. Någon som vet var man kan hitta det på nätet?
Har även mailat Zoran om hjälp.
Han har mycket bra koll på Lotus i allmänhet, och kan mycket om Elise.
MVH
Patrik
Absolut, pratade med honom så sent som idag. Han skulle kolla upp lite dokument. Morgan är suverän men han envisas med att bo på fel sida av landet. ;)
Hade jag bott närmare Bennets så hade bilen varit lagad för länge sedan.
Calson wrote:Nej, har ingen koppling alls just nu. Pedalen är helt död. Måste få tag i dokumentation eller någon bra beskrivning på hur man plockar ner kopplingen på min Elise. Någon som vet var man kan hitta det på nätet?
Vart står bilen, jag har mitt garage med lyft i Bagarmossen så om det inte är onödigt långt så kan vi kanske bogsera över den dit och kika lite på problemet?
Peter Hällström
You can't handle a car like a human being.... It needs love!
Calson wrote:Nej, har ingen koppling alls just nu. Pedalen är helt död. Måste få tag i dokumentation eller någon bra beskrivning på hur man plockar ner kopplingen på min Elise. Någon som vet var man kan hitta det på nätet?
Vart står bilen, jag har mitt garage med lyft i Bagarmossen så om det inte är onödigt långt så kan vi kanske bogsera över den dit och kika lite på problemet?