Team Lotus F1 bil 2011

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Deltagarlistan för 2011 har släppts av FIA.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pr ... entry.aspx
No 20: Jarno Trulli (ITA)
No 21: Heikki Kovalainen (FIN)
Team: Team Lotus (MAL)
Konstruktör: Lotus Renault
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by silke »

Det var väldigt intressant läsning.. Betyder det att stridsyxan mellan Group Lotus och Lotus F1 Racing är nedgrävd?! Håller tummarna för att så är fallet!!  :beer:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by Lotus »

Det blir en del Lotusar att hålla reda på under 2011 :shock:
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Grön/gul bil nästa år.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88663
De har börjat ombyggnaden av verkstaden.
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Om ni vill se bilen under testerna i Barcelona finns det möjlighet till detta.

Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Hans Bourghardt
Stamgäst
Posts: 95
Joined: Thu 18 May, 2006 15:59
Location: Stockholm
Contact:

Re: Lotus F1 bil 2011

Post by Hans Bourghardt »

Nu tycks det som om den smått farsartade konflikten kring namnet/varumärket Lotus i Formel 1 äntligen verkar gå mot en upplösning. Den 24 januari går fallet upp i engelsk domstol. En inledande förhandling mellan parterna, Lotus Group och "Team Lotus" kommer då att ske.

Det skulle förvåna mig om inte Group Lotus har en legitim rätt till varumärket - de har ju trots allt tillverkat bilar under det namnet i drygt 50 år och måste rimligtvis ha rätt att sponsra f1-stallet Renault. Skulle det visa sig att "Team Lotus" också skulle ha rätt att använda namnet så har vi plötsligt fyra lotusbilar på griden i år. Vad det betyder för varumärket Lotus går bara att spekulera i. Jag har dock svårt att tänka mig att det far väl av det. En kommentator uttryckte det passande: "Det är som att vänta på bussen - "Först kommer ingen, sedan kommer ingen, sedan kommer alla på en gång".

Trots mina sympatier för Fernandes och hans team så tycker jag att de borde byta namn - de har inga kopplingar till det legendariska Team Lotus, annat än artificiella. Och, det räcker inte.
Lotus Elan S4, 1968
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Då är bilen presenterad:
Lotus-Notes: http://cdn.skive.co.uk/TLN_LaunchIssue.pdf
Pressmaterial: http://cdn.skive.co.uk/TL-PressPack.pdf
Image
Image
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by silke »

Äntligen Formel 1 säsong igen! :steer: Fast jag måste ändå säga att vinteruppehållet har gått ovanligt fort denna gång..  :up: Enda smolket i bägaren är att jag tyvärr kommer missa premiären i Bahrain då jag är bortrest.. :bawling:

Team Lotus presenterar en riktigt snygg bil, skall bli väldigt intressant att se vad de går för på onsdag!

Även Lotus Renault GP har presenterat sin bil idag och det går rykten om att de har en del innovativa lösningar i skjortärmen..

Edit: såg inte att Nillet redan lagt ut info om detta under officiella Lotusnyheter förrän det var för sent...

Image

Image

Image
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by silke »

Här kommer en sjukt snygg video från Team Lotus privata testdag i fredags.

http://www.youtube.com/watch?v=ns5JazMu_fo
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1407
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by oodsell »

Jag håller med. Väldigt snygga bilder och fräck musik och motorljud. Om de bara kunde göra lika bra tävlingsresultat!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

T128 och en Clio i symbios på bana.
http://www.youtube.com/watch?v=XFrsZhr9l_Q
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Lotus
Forumveteran
Posts: 980
Joined: Fri 25 Oct, 2002 18:39
Location: Onsala

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Lotus »

Nillet wrote:T128 och en Clio i symbios på bana.
http://www.youtube.com/watch?v=XFrsZhr9l_Q
F1:an måste ha kört på tomgång... :-D
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Nya hemsidan är online: http://www.teamlotus.co.uk/
Min bakgrundsbild är nu denna...
Image
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Den 27:e är Team Lotus på Duxford airfield och skall göra aerotester.
Enligt Autosport kommer det att presenteras nyheter angående namnet ("livet efter Lotus").
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90907
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3660
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Team Lotus F1 bil 2011

Post by Nillet »

Fler spekulationer: http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ?AR=256687
Vi lär få klara besked den 27:e...
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Post Reply