Hur brukar det gå för er?!
Besiktiga Elisen
- Marcus N
- Forumveteran
Besiktiga Elisen
Ska dit och våndas i morgon bitti sist kom besiktningsmannen knappt ner i sittbrunnen och sen ville han lyfta bilen bak genom diffusern
ska man låta dom lyfta bilen därbak någonstans alls?
Lotus Elise -97
Re: Besiktiga Elisen
Senast som jag var inne på besiktning med min Elise så kom det först ut en rundlätt gubbe, men han vände och gick in och hämtade en lite yngre och slimmare besiktningsman. Han var dock mycket försiktig och frågade var han kunde lyfta bilen, och använde träreglar för att fördela kraften. Det blev rent protokoll igen!
Jag har dock ett lite tristare minne av besiktning från 1980-talet då jag ägde en Elan S2. När besiktningsmannen körde upp bilen på lyften så tog en avgasklämma på avgasröret under bilen i lyften och hela avgassystemet lossnade. De skruvade visserligen ihop det bristfälligt så jag kunde köra hem, men lite slarvigt var det nog.
Jag har dock ett lite tristare minne av besiktning från 1980-talet då jag ägde en Elan S2. När besiktningsmannen körde upp bilen på lyften så tog en avgasklämma på avgasröret under bilen i lyften och hela avgassystemet lossnade. De skruvade visserligen ihop det bristfälligt så jag kunde köra hem, men lite slarvigt var det nog.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
- Marcus N
- Forumveteran
Klart och utan anmärkning var en liten kille som kom in i bilen och inte brydde sig om att lyfta varken fram eller bak. Han berättade att en på besiktningen hade en englandsimporterad grön sedan ett år tillbaks, någon som är aktiv här måntro?
Lotus Elise -97
Den gröna ägs av en kompis som jobbar på bilprovningen i HBG.
Vi kommer båda köra Knutstorp den 15 Maj,hoppas på lika bra väder som sist
Vi kommer båda köra Knutstorp den 15 Maj,hoppas på lika bra väder som sist
Sammy Nilsson/HBG