Göran,
detta är bara en hint. Vid lördagens tävling i slalom utanför Amsterdam hade jag 1,45/1,75 i kalla Yokos Advans Neova däck före första start. Efter 4 "runs" i följd om ca 50 sec vardera med ca 5 min paus imellan varje, hade jag 1,6/1,9. Mitt sista run gav snabbaste tiden (räckte till 2 platsen och snabbast av alla Eliser på gatdäck

).
På Spa Franchorchamp ökade trycket från 1,6/1,9 på kalla däck till ca 1,8/2,2 efter 8 varv. Detta var två veckor sedan och det var soligt, torrt men inte mer än 15 grader varmt.
Som du själv skrev så hänger allt på vilka däck du har, hur länge du kör, på vilket underlag, hur varmt det är ute, hur du kör, mönsterdjup osv.
Eftersom jag nu har justerbar krängningshämmare och justerabara Nitron finns det ännu mer att ändra på för att få bra däck. Frågan är nu snarast hur många variabler man klarar av att använda utan specialmätare. Jag får nog åtminstone skaffa mig en temp.mätare som pekar med en laserstråle så att jag kan se om däcken är varmare/kallare på in- eller utsidan av kontaktytan eftersom detta talar om hur mycket "camber" jag skall använda. Idag kör jag med LSS settings och ca 0,5 grader extra camber på framhjulen. Dvs 1,5 grader fram och 2 grader bak.
Mer och mer komplicerat blir det hela tiden