Ovanstående piké kan jag också tycka är ganska okej i pris, snygg är den i alla fall.
Eftersom jag blivit långsam med åren och otroligt korkad (kom ihåg att jag köpte en 911:a för några år sedan) gick jag för första gången idag in på hemsidan för Lotus Merchandise. Jag har ju förstått på inläggen här på forumet att prisnivåerna nått oanade höjder sedan Bahar & Co tog över Lotus. Trots denna mentala förberedelse blev jag ändå chockad över priserna

. Hur i he-vete kan de ta EUR 1000 för en läderväska och flera tusen spänn för ett dominospel??? Porsches prylar verkar ju som rena reavarorna från Ullared vid en jämförelse. Efter Bahars uttalande på senare tid ("vi skall först överleva de kommande två åren") samt att det bara verkar vara nya Espriten som lanseras inom överskådlig framtid, blir jag riktigt orolig för Lotus överlevnad. Lägg därtill den ekonomiska nedgång som världen upplever just nu så blir jag ännu mer orolig.
I ett inlägg för några år sedan propagerade jag för att VW-gruppen skulle köpa Lotus. Jag är fortfarande av uppfattningen att detta vore det bästa som kunde hända Lotus (eller hur Lasse Hansson?). Då skulle VW förhoppningsvis ta Lotus tillbaka till "lättviktsrötterna" eftersom de inte har något märke i den nischen. Tänk er en Elise med 150-hästkrafters biogasmotor, den skulle jag köpa direkt. Jag har nu kört biogas-Passat i två år och är otroligt nöjd. Lågt förmånsvärde, låga driftskostnader och noll extra CO2-utsläpp i atmosfären.
Efter att ha läst igenom detta inlägg inser jag att jag inte bara blivit långsam och korkad med åren, utan också lätt(?) förvirrad. Nillet, du får placera detta inlägg i en annan tråd eftersom jag totalt spårade ur från ämnet.
Hälsar
Per-Ola