Lotusklubben på Arlanda Bilfestival 31 Augusti

Träffar, bankörningar, möten etc.
Håkan B
Moderator

Lotusklubben på Arlanda Bilfestival 31 Augusti

Post by Håkan B »

Lotus Car Club of Sweden är anmälda till auto motor & sports Arlanda Bilfestival - 31 augusti

Anmäl ditt intresse till att vara med till mig på stockholm@lccs.nu eller skriv här på tråden.
Jag hoppas vi kan samla totalt 15 st bilar av varierande Lotus-modeller för att bilda en vinnande parad på detta nya evenemang!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
En höjdpunkt i programmet är att respektive märkesklubb visar upp ca 15 bilar i en bilparad framför sponsorutställningsområdet. Inför publiken presenteras varje klubb och bil. Vilka bilar som ska vara i paraden har klubbarna valt ut själva. Det kan exempelvis vara en parad av årsmodeller eller exempel på märkets modellutbud. Bästa parad kommer under eftermiddagen att koras av en jury och hedras med ett vandringspris. I tävlingen premieras det som förhöjer bilarnas karaktär – för alla sinnen!
Läs mer på följande länk: http://www.automotorsport.se/special/ar ... ilfestival

En kort beskrivning i övrigt av evenemanget...
auto motor & sports Arlanda Bilfestival är en kombination av klassisk bilträff där bilklubbar presenterar sina finaste ekipage och en traditionell bilutställning med nya bilar till försäljning.
För att krydda anrättningen lite extra blir det en stor bilparad, anordnad av respektive bilklubb, för att man inte bara ska se - utan också höra sportbilarna.
Provkörning av utvalda nybilar, som alltså är till salu, eftersom känslan för din nästa bil blir bättre när du får köra själv. Du väljer själv om du vill provköra på landsväg eller bana.

Dessutom måste du ta chansen att åka med någon av våra extrema sportbilar i högfartstempo. För vi menar allvar när vi skriver att du på Arlanda bilfestival ska få uppleva sportbilar med alla dina sinnen!

Märkesklubbarna som kommer är bland andra BMW, Corvette, De Tomaso, Jaguar, Lotus, Mercedes, Mazda Miata, Porsche, Subaru, Mustang, Ferrari kommer även att bidra med sina pärlor.
För att få en känsla av hur det kommer att se ut den 31 augusti samlade vi några sportbilar för fotografering samt för att testa en av övningsbanorna på Arlanda Test Track. Det var en härlig mix, bland annat Porsche (911 Turbo, GT3:or även i RS utförande, Panamera och Boxter), Ferrari (430 Scuderia, 360 Challange Stradale, California och en 599 GTO), Lamborghini Gallardo, Aston Martin Vantage, Corvette Z06, BMW M3, Alfa Romeo 157, Mercedes AMG och fler därtill…
Och detta är ändå bara ett axblock av det som kommer att finnas på själva Arlanda Bilfestival!
Attachments
106c6b7b6c09479771f641b67771bb3922fea971.jpeg
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Falk
Forumberoende

Re: Lotusklubben på Arlanda Bilfestival 31 Augusti

Post by Falk »

Kors i taket - det ser ut som om jag skulle kunna vara med på ett LCCS-event i år. :-D
Så om inte jorden går under innan den 31'a eller bilen går sönder bör jag kunna vara på plats...

:wave:
Graf Orlok
Forumveteran

Post by Graf Orlok »

Låter nästan för bra för att vara sant! Räkna med mig och grabben. Detta vill man inte missa.  :up:
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Ter
Forumberoende

Post by Ter »

Jag kommer gärna :)
Graf Orlok
Forumveteran

Post by Graf Orlok »

Läste på lite grann och kände att detta kunde vara värt att belysa:
Alla bilklubbar, inklusive alla bilar, kommer till Arlanda Test Track 2 mellan 08.00–08.30 den 31 augusti. På utställningsslingan finns det plats för ca 25 bilar per klubb. På plats lotsas rätt klubb till rätt plats utifrån den ordning som anmälan om intresse kommit oss tillhanda. För fler utställningsbilar än 25 per klubb eller de bilar som kommer till området efter utsatt tid parkeras i ett speciellt "sportbilsled" vid besöksparkeringen på området.
Tror det blir ett häftigt och bensinosande event, så det vore kul om vi blev så många som möjligt!
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Per Mo
Forumveteran

Post by Per Mo »

Verkar kul, men med tanke på när man måste vara där hamnar jag nog i sportbilskön om jag kommer upp i tid. :sleep2:
Mazda Miata ND 2.0 -19 2025-20?? :steer:
Lotus Elise Sport 220 april MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
Åke
Användare

Post by Åke »

Jag kommer gärna med min Lotus Elan S2 1966
åke gravestam
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

Räkna in mig!
 :up:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Vanya_S
Stamgäst

Post by Vanya_S »

Kommer!
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Cat7even
Forumveteran

Post by Cat7even »

Kommer skam vore det väl annars!
Johan Lundberg
Uppsala
Elise S1
Håkan B
Moderator

Post by Håkan B »

Nu är vi sammanlagt 13st så det finns fortfarande plats för fler Lotusar!
OBS!
Ni som inte fått svarsmejl ifrån mig, eller har skickat er mejladress till mig (stockholm@lccs.nu) gör det snarast.
Information väntar!

Vi har för övrigt bestämt att träffas upp på rastplats Stora Wäsby (Shell/McD) senast kl. 07.45 för att
åka i samlad trupp till festivalen (ankomst från 08.00=bästa platserna)

Vi ses på Lördag!
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira :laugh: :flag:
Graf Orlok
Forumveteran

Post by Graf Orlok »

Har vi någon plan om tema-uppställning eller liknande, eller är vi för få än så länge för något sådant? Jag vet att Miata-klubben jagar specialversioner över bilar bland sina medlemmar och bekanta för att kunna ställa upp en fullständig katalog av Miator. Det vore kul om vi ställer oss i modell- och års-ordning eller något liknande, eller hur? Även om vi inte på något vis blir fullständiga.

Äh! Kom igen nu hörni, 10 till från Mälardalen kan vi grejja, visst? Eller varför begränsa sig? Kom långväga så får vi väl fixa sängplatser!

:flag:
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Håkan B
Moderator

Post by Håkan B »

Någon plan är ännu inte utarbetad men tanken är att försöka ställa upp i modell och årgångsordning, så långt det går.
Elise/Exige är lite överrepresenterade så här långt och det vore trevligt om vi kunde få med minst en Elite, Elan M100, Evora, Cortina, Seven.
Så här ser uppställningen ut just nu (29/8 12.00). Vi närmar oss Stockholms-rekord...!!!

Esprit S3 -87
Esprit V8 FE -04
Elise 111R
Exige Cup 240
Elise S1 -99
Exige S
Elan S2
Elise S2 Honda K20
Elise S1
Esprit Highwing
Exige
Esprit SE
Elise S1 -98
Elan S2 Roadster -65
Excel -86
Elise S2
Esprit S4
Exige S240
Exige
Exige
Jacob
Stamgäst

Post by Jacob »

Jag kan komma med min Elise S2
2002 Honda SC CC Elise Type 49
Ter
Forumberoende

Post by Ter »

En supersjua borde väl gå att skramla fram?
Post Reply