Jag får sikta på nästa datum som jag tror var 10 Juni.
Lotus-träff i Stockholmsområdet?
- Graf Orlok
- Forumveteran
Re: Lotus-träff i Stockholmsområdet?
Ang AHKs träff i Väsby den 27e, och den tillhörande slingervägen dit som jag sett fram emot så under vårvintern, så har jag just fått reda på att jag måste vara i Ystad hela den veckan på jobb... Så tyvärr kan jag inte arrangera den
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
--Lotus Exige Sport 350 - 2017--
Sekreterare LCCS
- Graf Orlok
- Forumveteran
Visar sig att jag har två andra engagemang den 10:e. Personalfest och konsert. Så jag kan inte annordna något nu heller. Får skjuta på det till nästa gång.
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Onsdagkvällar fram till kl 21 har Skoklostermacken (intill Skokloster slott) kvällsöppet med grillat, småvarmt, fika, glass med mera för bilfolk som gillar de kurviga vägarna dit och hem och samtidigt vill vila ögonen på diverse olika inriktningar på bilhobbyn. Kommer baras sommarvärmen blir det fint där!
Sundby Gård ikväll???
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Hmm, drar visst ihop sig till regn, så jag är inte längre helsäker på att jag åker. Får se.......Göran wrote:Sundby Gård ikväll???
Göran Forslund
- Christopher Zell
- Forumberoende
Nästa vecka skulle jag nog kunna komm loss nån av kvällarna om det händer nåt :)
Elise S2 Type 25 - såld
VX220 Turbo Stage 4 - såld
- Christopher Zell
- Forumberoende
Nästa vecka skulle jag nog kunna komm loss nån av kvällarna om det händer nåt :) (och vädret skärper sig).
Elise S2 Type 25 - såld
Någon som är sugen på att ses på en kaffe i Sthlmsområdet? Nifsta (Gottröra) på torsdagar tycker jag är en trevlig tillställning med mycket fina vägar dit och hem. Finns väl någon träff i Huddinge på onsdagar också?
Eventuellt kan jag vara på den 11 eller 23 juli i Nivsta. men jag kommer då från Norrtäljehållet 
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
- Graf Orlok
- Forumveteran
Idag är det AHK ute i Upplands Väsby, men med det här vädret känns det varken kul att ta slingervägen genom Skålhamra eller stå och sparka däck. Annars hade jag gärna åkt på det innan semestrarna tar över. Att det ska vara så svårt! 
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Vad är det för någon träff? Jag skulle kunna tänka mig dra dit om det inte regnar som sagt. ps. såg dig vid Enebyängen för någon dag sen :)Graf Orlok wrote:Idag är det AHK ute i Upplands Väsby, men med det här vädret känns det varken kul att ta slingervägen genom Skålhamra eller stå och sparka däck. Annars hade jag gärna åkt på det innan semestrarna tar över. Att det ska vara så svårt!
- Graf Orlok
- Forumveteran
Det är AHK som bjöd in oss i våras. Här är min ursprungliga post i ärendet:Ter wrote:Vad är det för någon träff? Jag skulle kunna tänka mig dra dit om det inte regnar som sagt. ps. såg dig vid Enebyängen för någon dag sen :)Graf Orlok wrote:Idag är det AHK ute i Upplands Väsby, men med det här vädret känns det varken kul att ta slingervägen genom Skålhamra eller stå och sparka däck. Annars hade jag gärna åkt på det innan semestrarna tar över. Att det ska vara så svårt!
Tänkte att man tar Enebybergsvägen ut mot Hagby-avfarten, kör Hagbyvägen ut och vid Hagby fortsätter man rakt fram till Skålhamravägen som är en av de mest sanslösa vägarna i området, och sen i Vallentuna styra kosan mot The Nut House i Upplands Väsby via Sälna och Almunge. Kan nog vara en skitläcker liten rallytur oavsett om man väljer ett högt eller lågt tempo. Du får gärna testköra ikväll, men enligt Klart.se ska det börja regna vid sjutiden...Graf Orlok wrote:Håkan och jag har även diskuterat att åka till AHKs nya norrortsträffar vid Torsåkers slott i Upplands Väsby. De kommer att ses vissa onsdagar sommaren igenom under dessa datum: 13 maj, 27 maj, 10 juni,24 juni, 8 juli, 22 juli, 5 aug och 19 aug och de håller fik och restaurang öppet mellan 17 och 20. Kör man från tex Mörby eller Täby kan man ta några fantastiskt spännande vägar genom Vallentuna mot Upplands-Väsby. Lotusklubben är inbjuden så vi kommer kanske försöka arrangera något runt några av datumen, men det är fritt fram för alla att komma som man vill. Ses man på ett givet ställe i förhand kan det ju bli en härlig utflykt längs slingriga vägar, med trevligt avslut borta på slottet. Finns det intresse försöker Håkan och jag att styra ihop att vi åker ett gäng kontinuerligt.
Många av oss har bilar som kanske inte riktigt kan klassas som "Motorhistoriska" ännu, även om vi är väldigt entusiastiska över dem, men jag jag tror även de på AHK uppskattar besök av "blivande klassiker" ;)
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Eftersom jag bott i Väsby tidigare, kan jag säga att ALLA vägar runt Arlanda är kul (OK inte motorvägen och huvudvägarna)
Det ända som är mycket viktigt att tänka på.
Tänk att du möter dig själv i nästa kurva
Det kryllar av fordon som inte tänker så, på de vägarna
Sen är det bara att njuta av de roliga vägarna
Det ända som är mycket viktigt att tänka på.
Tänk att du möter dig själv i nästa kurva
Det kryllar av fordon som inte tänker så, på de vägarna
Sen är det bara att njuta av de roliga vägarna
STELLAN
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
2 X EXCEL SE -88
1 X ELISE -01 (DOTTER)
Medlem #236
- Graf Orlok
- Forumveteran
Helt riktigt. Själv drar jag aldrig på om jag inte ser vad som händer bakom nästa krök. Och inte ens det är en garanti... Sen är det viktigt på dessa småvägar att respektera de boende. Är det barn-skyltar och 40, så håller i alla fall jag mig i skägget. Men som sagt, de är kul vägar ändå! 
Staffan Linder
Sekreterare LCCS
Sekreterare LCCS
Vi är några stycken som åker upp till Nifsta idag är planen bla min Elise, min Clio RS en Honda NSX samt två Porsche 930. Vi åker runta halv sex -sex från Täby/Vallentuna.