Var kan man köpa delar till Esprit Stevens och nyare?

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Johans
Användare
Posts: 6
Joined: Tue 20 Oct, 2015 07:28
Location: Linköping
Contact:

Var kan man köpa delar till Esprit Stevens och nyare?

Post by Johans »

Hej, Är det någon som har tips på var man ska vända sig för att få tag i svårhittade delar till Lotus Esprit -88 och även till -95-> ?

Det jag är ute efter är framnav (med skivan på utsidan), blinkers med hus och orange glas till 95->

Även vindrute lister och sådan är intressant att hitta källa till.

/Johan
/Johan
User avatar
Vanya_S
Stamgäst
Posts: 46
Joined: Wed 15 Jun, 2011 13:49
Location: Stockholm/Täby
Contact:

Re: Var kan man köpa delar till Esprit Stevens och nyare?

Post by Vanya_S »

Hej,

SJ Sports Cars är ett bra ställe då de har onlinebutik och bilder på det du köper. Sedan kan man ha åsikter om deras eftermarknadsprylar, men det är en annan diskussion.

Annars så gäller det att ringa runt till LotusBits, Paul Matty Sportscars, Bell & Colvill och South West Lotus Center (som också har onlinebutik men kanske inte listar allt vad de har på lager).

I övrigt kan jag tipsa om att Bell & Colvill köpt upp tjänsten DeRoure vilket gör att man nu kan bläddra i reservdelshandboken och välja artikeln från listan. Därefter står det om det finns hos fabriken.

Jag rekommenderar att du skaffar ett medlemsskap på The Lotus Forums - då får du 10% rabatt på alla reservdelar från fabriken.

Apråpå blinkers med hus och orange glas (om du menar blinkers fram) - lycka till. Dessa går inte att få tag i, tyvärr. Jag letar också efter sådana till min V8 eftersom mina har små sprickor i.
Vanya Stanisavljevic
Esprit SE '91
Esprit V8 '96
Johans
Användare
Posts: 6
Joined: Tue 20 Oct, 2015 07:28
Location: Linköping
Contact:

Re: Var kan man köpa delar till Esprit Stevens och nyare?

Post by Johans »

Tack för tipset, jag har lite trådar ute och har fått tag i lite begagnade delar.

Hoppas jag lyckas hitta originalblinkers till mitt projekt.
/Johan
redfox
Stamgäst
Posts: 25
Joined: Tue 13 Aug, 2013 17:28
Location: Köpenhamn
Contact:

Re: Var kan man köpa delar till Esprit Stevens och nyare?

Post by redfox »

Og ellers er der også f.eks. PNM Engineering (UK), som også er gode til at skaffe besværlige dele.
Jeg har selv købt dele hos dem alle, og har fået fin service. Priser er de samme.

M.v.h.
Jacques.
Jacques
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests