Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Träffar, bankörningar, möten etc.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by oodsell »

Resa till Hockenheim 20-23 april 2018

Helgen den 21-22 april arrangeras Hockenheim Historic / Jim Clark Revival på Hockenheim Ring med många historiska racingklasser och premiären i Lotus Cup Europe. Klubben kommer att ordna en gemensam resa till detta evenemang och det kommer att samla ett hundratal Lotus från olika klubbar i Europa plus en massa andra bilklubbar.

Det finns mycket information om evenemanget på http://www.hockenheim-historic.de. (Man kan klicka på en engelsk flagga uppe i högra hörnet om man läsa allt på engelska.) Det är också här som man anmäler sig, men då ska man gå in på INFOs och Lotus Special. Då får man ett speciellt klubberbjudande för hela helgen, 50 Euro för föraren och 35 Euro för passagerare. Om man har en Lotus får man parkera inne vid banan och även köra några varv på banan i lunchpausen. Om man kör en "vardagsbil" så bör man ändå kunna anmäla sig via klubben, men man får då troligen parkera på publikparkeringen. På banan har vi tillgång till depå och läktarplats, och vi kommer givetvis hälsa på hos de svenska deltagarna i Lotus Cup Europe.

För dem som vill köra gemensamt kommer vi att starta i Malmö vid 9-tiden på fredag 20 april, och köra via Öresundsbron och färja Rödby-Puttgarden. Det är ca 95 mil och beräknas ta 10 - 12 timmar. Det finns givetvis andra vägar att ta sig dit, t ex färja Trelleborg-Travemunde eller Göteborg-Kiel och det är upp till var och en. Hemresa på måndag 23 april.

Man får boka hotell själv men vi har letat upp två alternativ som vi kan försöka samlas på. I första hand det 3-stjärniga Hotel Speyer am Technik Museum som kostar ca 300 Euro för dubbelrum tre nätter inkl frukost och fri avbokning. Eller det 4-stjärniga Leonardo Hotel Heidelberg-Walldorf som kostar ca 370 Euro för motsvarande. Båda hotellen ligger ca en mil från banan. Bokning kan göras via t ex http://www.hotels.com eller direkt till hotellet.

De som tänker åka med bör boka hotell snarast möjligt, och det är riskfritt om man väljer kostnadsfri avbokning. Sedan är det kanske inte lika bråttom att anmäla sig till eventet, men vi ska göra en "provbokning" inom kort och berätta om det är något speciellt att tänka på. Eventuella frågor besvaras av ordforande@lccs.nu eller sekreterare@lccs.nu
Lotus Cup Europe Nurburgring 1 okt.jpg
Lotus Cup Europe Nurburgring 1 okt.jpg (96.31 KiB) Viewed 17808 times
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by oodsell »

Anmälningarna fullkomligt väller in på Facebook så detta kan bli en rolig resa! Jag ska försöka hålla en aktuell lista nedan med vilka som tänker följa med till Hockenheim. Vi har dock ingen formell anmälan till detta utan jag försöker bara plocka upp vilka som hör av sig. Men om något är fel i listan nedan så får ni gärna meddela mig på ordforande@lccs.nu så kompletterar jag. Bilarna nedan är en gissning och förutsatt att vädret är OK för att åka Lotus. Resvägen är vad jag sett på er skriva på FB men kan ändras.

Olle Odsell, 2 personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Elise 220 Cup, färja Gbg-Kiel
Stefan Axelsson, 2 personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Evora, färja Trelleborg-Travemünde
Patrik Rydh, 4 personer, Hotell Speyer 19-23/4, Std bil via Danmark ?
Håkan Bengtsson, 2 personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Exige S, färja Gbg-Kiel
Joakim Fritz, 2 personer, Hotell Speyer 20-22/4 (2 nätter), Lotus Evora 400, resväg ?
Göran Forslund, ? personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Evora, färja Gbg-Kiel
Per Mohlin, ? personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Elise 220, färja Gbg-Kiel
Peter Nordgren, ? personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Evora, färja Gbg-Kiel
Klas Bengtsson, 2 personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Exige S, färja Gbg-Kiel
Krister Eliasson, 2 personer, Hotell Speyer 20-23/4, Lotus Europa TC, färja Gbg-Kiel
Jacob Bergenudd, 2 personer, Hotell Neu Heidelberg Guesthouse, 20-23/4, Std bil via Danmark
Erik Lövendahl, 2 personer, Hotell Ibis Styles Speyer tid?, Lotus Elise, färja Trelleborg-Travemunde
Richard Arbrink, 2 personer, Hotell Ibis Syles Speyer 20-23/4, Lotus Europa S, färja Gbg-Kiel
Jacob Jung, 2 personer, Hotel ? 20-23/4, Lotus Exige, bil via Danmark
Last edited by oodsell on Fri 13 Apr, 2018 17:18, edited 13 times in total.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Stefan_A »

Det pågår en livlig diskussion i klubbens Facebook-grupp om olika resealternativ. Beroende på var i landet man startar finns det mer eller mindre passande alternativ. Några förslag som diskuteras är:

Färja från Göteborg till Kiel, avgår 18:45 från Göteborg och är frame i Kiel 09:15. Från Kiel är det ca 68 mil till Hockenheim.

Bil från Malmö via Öresundsbron och färja Rödby-Puttgarden. Det är ca 94 mil från Malmö till Hockenheim.

Nattfärja från Trelleborg till Travemünde. Det är ca 66 mil från Travemünde till Hockenheim.

Ett hotell som verkar vara populärt och som många bokat är "Hotel Speyer am Technik Museum".
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by oodsell »

Uppdaterad deltagarlista tidigare i tråden. Vi är nu preliminärt 13 bilar som åker lite olika vägar till Hockenheim, främst färja Gbg-Kiel, färja Trelleborg-Travemunde eller bil via Öresundsbron och Rödby-Puttgarden. Vi borde väl kunna bli några fler. Jag har anmält mig till eventet via Lotuslänken, men har inte fått något svar ännu.

Hotellet Speyer am Museum verkar nu vara fullbelagt (2018-01-28) så den senast anmälda har valt Ibis Styles Speyer.
Last edited by oodsell on Sun 28 Jan, 2018 22:47, edited 3 times in total.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Stefan_A »

I samband med jubileumsresan till England 2016 satte vi ihop en spellista på Spotify. Även om inte turen till Hockenheim blir lika lång så är det bra med lite musik på vägen.

Kriterierna är enkla, följande villkor behöver vara uppfyllda:
1. Låten finns på Spotify
2. Du planerar att vara med på resan
3. Låten relaterar på något sätt till en eller fler av ämnena Lotus/Tyskland/semester/bilåkning

Fylll på med förslag så skapar jag en spellista efter hand (här eller i Facebook-inlägget)
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by oodsell »

Här kommer några förslag till spellistan:
Chris Rea är en av mina favoritartister när det gäller bilmusik. Han har ofta bra "rull" på sina låtar. Lotuskopplingen är att han äger flera Lotus och körde på Goodwood Revival för några år sedan med en Lotus 6, och en Lotus 7 finns med i en musikvideo. Så några låtar med honom kan vara:
Happy on the road, Road to hell (?), Moving on, Looking for the summer.
Sedan har också Tomas Ledin också väldigt bra "rull" i "Genom ett regnigt Europa" (även om vi hoppas på bra väder), och när det gäller våra bilar så kan man kanske ta "Hon gör allt för att göra mig lycklig" och "Du kan lita på mej" (?).
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Göran »

Jag trodde att du skulle föreslå ”Volvo” med Eddie Meduza :-D
Vi är ju dessutom i samma familj nu....
Last edited by Göran on Tue 09 Jan, 2018 17:16, edited 1 time in total.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Nillet »

Jonas Bengtsson - SuperSwede (om Ronnie)
George Harrison - Faster (in memory of Ronnie)
Tracy Chapman - Fast car (är väl Lotus)
Avicii - Speed (se video för Lotuskoppling)
David Guetta - Dangerous (se video för Lotuskoppling)

PS Kan tycka att musik (och stereo) inte hör hemma i en sportbil. :steer:

EDIT: Om man vill blanda in jazzpop är Jamiroquai stora bilnördar men inte rätt märke i någon video...
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Per Mo »

I en Elise så är det bara Für Elise som gäller... :lol:
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Göran »

Per Mo wrote:I en Elise så är det bara Für Elise som gäller... :lol:
Somna inte vid ratten bara...... :)
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Stefan_A »

Nillet wrote:Jonas Bengtsson - SuperSwede (om Ronnie)
George Harrison - Faster (in memory of Ronnie)
Tracy Chapman - Fast car (är väl Lotus)
Avicii - Speed (se video för Lotuskoppling)
David Guetta - Dangerous (se video för Lotuskoppling)

PS Kan tycka att musik (och stereo) inte hör hemma i en sportbil. :steer:

EDIT: Om man vill blanda in jazzpop är Jamiroquai stora bilnördar men inte rätt märke i någon video...
Kommer du med till Tyskland? Med 7:an?
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
User avatar
Göran
Svårt Lotus-beroende
Posts: 1563
Joined: Sat 02 Nov, 2002 11:43
Location: Värmdö
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Göran »

Det vore kul med en dekal (eller två om den ska sitta på sidan) med svensk flagga, LCCS-loggan, Hockenheim, ....e.d.
Tyvärr har jag inga kontakter eller vetskap om hur man tar fram, är en urusel designer så om någon tar på sig jobbet, så tror jag att alla vi andra är beredda att betala för det.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
User avatar
Per Mo
Forumveteran
Posts: 462
Joined: Tue 04 Oct, 2011 21:43
Location: Västerås
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Per Mo »

Göran wrote:
Per Mo wrote:I en Elise så är det bara Für Elise som gäller... :lol:
Somna inte vid ratten bara...... :)
Man får nog ha på ganska hög volym för höra pianot så somningsrisken kanske minskar i och med det...  :up: :-D
Pelle Mohlin

Lotus Elise Sport 220 MY17 2017-20?? :steer:
Lotus Elise 111R MY07 2011-2017  :race:
BMW Z3 2.8 2003-2011  :race:
LCCS Webmaster
webmaster[at]lccs.nu
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Nillet »

Stefan_A wrote:
Nillet wrote:Jonas Bengtsson - SuperSwede (om Ronnie)
George Harrison - Faster (in memory of Ronnie)
Tracy Chapman - Fast car (är väl Lotus)
Avicii - Speed (se video för Lotuskoppling)
David Guetta - Dangerous (se video för Lotuskoppling)

PS Kan tycka att musik (och stereo) inte hör hemma i en sportbil. :steer:

EDIT: Om man vill blanda in jazzpop är Jamiroquai stora bilnördar men inte rätt märke i någon video...
Kommer du med till Tyskland? Med 7:an?
Nej, jag är troligen i Milano.
Freddy
Forumberoende
Posts: 116
Joined: Thu 06 Apr, 2017 11:10
Location: Gråbo
Contact:

Re: Jim Clark Revival - Hockenheim 20-22 april

Post by Freddy »

Göran wrote:Det vore kul med en dekal (eller två om den ska sitta på sidan) med svensk flagga, LCCS-loggan, Hockenheim, ....e.d.
Tyvärr har jag inga kontakter eller vetskap om hur man tar fram, är en urusel designer så om någon tar på sig jobbet, så tror jag att alla vi andra är beredda att betala för det.
Vill man göra egna dekaler osv kan jag tipsa om Skyltmax https://skyltmax.se/skyltomaten/dekal#o ... box_design. Har provat att beställa lite vinyltext och de var snabba och jag tycker resultat blev bra.
Fredrik Arvidsson
Kontaktperson region Göteborg/Väst
Lotus Evora S SR -14
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 40 guests