lahi wrote:
Jag har inget svar på din fråga förutom att det finns solida kammar från Piper som passar där vvc-kammen satt med dess större lagerlägen. Det är väl rena "drop-in" kammar så det ska bara vara att byta. Snabbt gjort
Vad har du för innehåll annars i motorn? Kolvar och stakar tänker jag mest på?
Sist, men inte minst: MC spjällhus. Jag har lite sånt liggande efter min mc karriär och jag undrar hur det fungerar att köra med? Dave Andrews säger att det är liten "shut angle" på sådana jämfört med t.ex. Jenvey spjäll och liknande så det blir svårt att mappa låg last och låga spjällöppningar. Att det kan bli ryckigt och svårt att få rätt på. Hur upplever du det som kör med MC spjäll? Tomgång, stadstrafik, låga varv och låg belasning mm.
Jag vet faktiskt inte vad det är för komponenter innuti min motor. Varvstop är satt till 7300 rpm och jag vet faktiskt inte om det är en tickande bomb eller om den är byggd för att klara varv/effekt. Med tanke på hur mycket pengar och energi som är lagd på resenten av motorn, antar jag att stakar/kolvar/bultar/lager är valda för att hålla.
Ang MC spjällhus. Motorn går hur fint som helst. Den är mappad av TS motorsport. Den kan vara lite ryckig och grinig någon minut precis efter uppstart. Men så fort den byggt lite värme är den hur fin som helst att köra. Det jag vet om min spis:
Emerald K6 ECU
4 x 42 mm Mikuni spjällhus, inbyggda i en hurricane luftbox.
Hurricane cold air luftintag / KN filter.
EP:s Stepped bore grenrör
EP:s High flow sport avgassystem 6" med sportkat.
EP:s skvalpplåtar monterade i sumpen.
EP:s PRRT Termostat kit (utanpåliggande)
Toppackning multi-lagered steel typ.

- spjällhus.JPG (79.2 KiB) Viewed 23795 times

- elise7.JPG (146.85 KiB) Viewed 23795 times