Den här är ju frestande, ......men dyyyr
http://www.radiumauto.com/Dual-Catch-Ca ... -P259.aspx
Catch Can
Re: Catch Can
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Catch Can
Modellanpassat är alltid dyrt..- inget problem att köpa en bra CC av universalmodell- tänk på placering/storlek samt anslutningsdia.
Lotus-ovanlig-"exklusiv"= dyrt. denna CC har säkerligen en bra funktion.
Många av de mer avancerade modellerna (dyra) bedömer jag vara anpassad för mer aggressiv/ban/tävlingskörning. Motorer som bygger mer tryck i vevhus (vassa kammar/overlap/ lite högre laddtryck). Att montera en bra enklare CC är en väsentlig förbättring hursomhelst. Att ta den lilla sista "oljedroppen" som finns kvar efter en bra universal CC på en standardmotor ( även med överladdning) kostar pengar- tror att man kan använda dessa sista slantar till roligare saker.
Lotus-ovanlig-"exklusiv"= dyrt. denna CC har säkerligen en bra funktion.
Många av de mer avancerade modellerna (dyra) bedömer jag vara anpassad för mer aggressiv/ban/tävlingskörning. Motorer som bygger mer tryck i vevhus (vassa kammar/overlap/ lite högre laddtryck). Att montera en bra enklare CC är en väsentlig förbättring hursomhelst. Att ta den lilla sista "oljedroppen" som finns kvar efter en bra universal CC på en standardmotor ( även med överladdning) kostar pengar- tror att man kan använda dessa sista slantar till roligare saker.
Bengt
Lotus Evora 400-16 (tidigare Europa S-07)
Shelby Gt 500-07
Mini Clubman S All 4 bruksbil
Serviceman till Frus Jeep Wrangler
Lotus Evora 400-16 (tidigare Europa S-07)
Shelby Gt 500-07
Mini Clubman S All 4 bruksbil
Serviceman till Frus Jeep Wrangler
Re: Catch Can
Jag får kolla på din montering vid någon paus på Stekenjokks-vägen :)
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Catch Can
Jag skrev till Radium och frågade om de inte var en verklig nackdel med att montera tankarna så högt upp.
Idag fick jag svar: ”It will likely still be better than no cans at all. Sometimes there are space requirements.”
Jag tror att svaret innebär att de håller med om att det är en risk att olja stannar i slangarna istället för att tryckas upp i tankarna. I så fall hindras, enligt min mening luftflödet/tryckutjämningen.
Jag är rädd för att deras lösning är både dyr och dålig.
Tankar om detta någon???
Idag fick jag svar: ”It will likely still be better than no cans at all. Sometimes there are space requirements.”
Jag tror att svaret innebär att de håller med om att det är en risk att olja stannar i slangarna istället för att tryckas upp i tankarna. I så fall hindras, enligt min mening luftflödet/tryckutjämningen.
Jag är rädd för att deras lösning är både dyr och dålig.
Tankar om detta någon???
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Re: Catch Can
Catch can till Toyota-motorn?
Synpunkter, erfarenheter?
Synpunkter, erfarenheter?
Mvh / Peter
Medlem 776 sedan 1988
Elise 111R -07, chili red
Volvo V70 -07, bil med drag
Volvo V40 -17
Ducati 750 Supersport -01
Fiat X1/9, renoveringsprojekt
Tidigare Elan S4 SE fhc -68, vit
Ducati 750 Sport -90
Over OV11 (encylindrig roadracer)
Medlem 776 sedan 1988
Elise 111R -07, chili red
Volvo V70 -07, bil med drag
Volvo V40 -17
Ducati 750 Supersport -01
Fiat X1/9, renoveringsprojekt
Tidigare Elan S4 SE fhc -68, vit
Ducati 750 Sport -90
Over OV11 (encylindrig roadracer)
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 9 guests