En liten presentation från ny Elise-ägare

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
Post Reply
Kalle
Användare
Posts: 2
Joined: Wed 27 Nov, 2019 14:41
Contact:

En liten presentation från ny Elise-ägare

Post by Kalle »

Morsning.
Vissa av er har redan träffat mig på Taxinge och/eller Bishops nu under hösten. Bor norr om Stockholm med familjen där alla barn har fordonsrelaterade namn och självklart heter dottern Elise.
Vi köpte en grå Elise S220 i september, vilket jag drömt om sedan Elisen lanserades. Har haft bilder på olika Eliser på bägge mina senaste arbetsplatser.
Jag slog till i september på grund av att situationen uppenbarade sig och det gick bara inte säga nej.

Inte många sekunder har spenderats i bilen utan att leende från öra till öra. Nu trist med vintervila men då kan man ägna tid åt att demontera och återmontera allt samt att planera nästa säsong.

Jag har ingen direkt bakgrund inom bilar men har haft ett stort intresse för engelska bilar i allmänhet och Lotus i synnerhet så länge jag kan minnas. Intresset för Lotus delas även av min fru, men hon har haft större dragning mot Esprit.

Ser fram emot att träffa en massa Lotus-fixerade människor i klubben som är lika knäppa som jag. Hoppas även kunna följa med på den långa Alpresan i höst.
bil2b600.jpg
bil2b600.jpg (128.2 KiB) Viewed 6287 times
Lotus Elise S3-ägare sedan 2019. Lotusentusiast så länge jag kan minnas.
User avatar
oodsell
Ordförande i Lotusklubben
Posts: 1395
Joined: Sun 26 Aug, 2007 17:54
Location: Särö
Contact:

Re: En liten presentation från ny Elise-ägare

Post by oodsell »

Hej Kalle, välkommen i klubben och gemenskapen runt detta speciella bilmärke. Man måste nästan vara lite nörd för att köpa en Lotus, och du och jag har gemensamt att vi båda (liksom fler andra i klubben) har döpt en dotter till Elise, som ju är ett vackert namn även utan kopplingen till bilen.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, MGF VVC -98 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
User avatar
Stefan_A
Moderator
Posts: 1842
Joined: Wed 13 Dec, 2006 18:38
Location: Saltsjö-Boo
Contact:

Re: En liten presentation från ny Elise-ägare

Post by Stefan_A »

Välkommen Kalle, kul att du kom på infoträffen om Alpresan också. Hoppas att ni kan komma med på resan i september  :wave:
Stefan Axelsson

Blogg: https://stefansmodellbilar.wordpress.com

Opel Speedster -01 :: såld
Lotus Evora S -12 :: såld
Lotus Esprit S3 -84 :: såld
Lotus Elan S2 -94 :: såld
Jaguar F-Type -13 :: Leksak
Mini Cooper S -20 :: Bruksbil
mjohannssen
Forumberoende
Posts: 155
Joined: Tue 25 Jul, 2017 09:26
Location: Strängnäs
Contact:

Re: En liten presentation från ny Elise-ägare

Post by mjohannssen »

Välkommen :-D

Grattis till en riktigt snygg bil!
Micael Johannssen
Lotus Elise 111s -99
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests