Närmar mig köp av Elise mer och mer, och har nu en spekulant på min Z3:a till pass... Så det börjar verkligen bli aktuellt...
Jag har för mig att jag har startat en tråd tidigare angående försäkring på Elisen men det var tydligen dags att ta upp det igen, i hopp om att det finns nån utväg.
Nu har jag nämligen titta lite mer djupt på försäkringspremien, och jag vet inte om det blivit dyrare, eller jag bara glömt av hur dyrt det var. Men jag kan väl meddela att ja får ett snittpris på närmare 30000kr om året bolagen imellan med motiveringen, att den har den premien på en såpass ung förare som jag är (25 år). Jag har visserligen blivit av med körkortet en gång 2002 i 2 månader för en knapp fortkörning

Men ändå! På Z3:an har jag idag trygg hansa och betalar 9600kr om året.. Jo, jag har vagnskadegaranti, men det är ändå långt ifrån så blodigt..
Jag har inga problem med att ha råd med Elise, och visst skulle jag väl kunna betala 30000kr i försäkring om året, om jag prioriterade om saker.. Men ärligt talat, även om jag vore stormrik hade jag avstått.. Så mycket betalar jag bara inte..
Har ni några tips? Det verkar ju inte direkt gå att försöka "diskutera" med säljaren heller, dom ger mig ett svar i stil med "jag slår på ditt personnummer och regnumret, nåt annat kan jag inte göra"...
Såå, om jag inte löser detta blir nog tyvärr Elisen blått en dröm, och jag for fortsätta att söka mig till "svensson-sportbilar" för att få billigare försäkring.