På jakt efter en Esprit
Njae, jag skulle som sagt kolla på en High-wing (läs tråden "bilhandlare - ett släkte för sig"), men det gick i stöpet.
Nu funderar jag starkt på import, och då tänker jag främst på S4. Tittade på en sådan i fyndbörsgaraget i Solna, och blev vansinnigt förälskad i design och sittkomfort. Någon mer som sett den röda S4:an där? En röd '94 i ganska fint skick.
Nu funderar jag starkt på import, och då tänker jag främst på S4. Tittade på en sådan i fyndbörsgaraget i Solna, och blev vansinnigt förälskad i design och sittkomfort. Någon mer som sett den röda S4:an där? En röd '94 i ganska fint skick.
Micke Andersson. Lotus-lös för tillfället.
Det jag ej gillar med s4 är plaseringen av bak vingen!!
MVH
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
ja design mässigt!
SE eller sport300 dessa gillar jag!!
SE eller sport300 dessa gillar jag!!
MVH
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
__________________
Patrik Andersson
Esprit SE -91 "Modifierad" TILL SALU!! BUD
http://www.blocket.se/vi/11622848.htm?ca=12_s&last=1
se repotage i Bilsport nr 20 -04 sid 50-53
Fyndbörsen nr 3 -06 sid 14-15
Såg en Lotus S4 till salu på www.blocket.se En silver för 270.000,-
F.d ägare till 2st. Esprit S3 -86, en röd och en vit.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Lotus Elise S -07
F.n ej Lotus ägare
---------------------------------------------------
Micke T.
Micke !
Jag och tanten var å tittade på den röda S4:an i Solna. Den var lite sliten i inrdedningen. Brännmärken efter tappade cigg på sätena vill jag minnas. I övrigt: Lite repig i lacken plus skadad nederdel på framspoilern. Vi öppnade aldrig bilen så jag vet inte hur den var i motorrum osv.... Vi hade precis köpt vår S4:a å jämförde ju naturligtvis med den och tyckte att priset var lite väl högt med tanke på att den inte var perfekt.... Men det är svårt att veta vad skäligt pris är.....
Lycka till !
Johnny
Jag och tanten var å tittade på den röda S4:an i Solna. Den var lite sliten i inrdedningen. Brännmärken efter tappade cigg på sätena vill jag minnas. I övrigt: Lite repig i lacken plus skadad nederdel på framspoilern. Vi öppnade aldrig bilen så jag vet inte hur den var i motorrum osv.... Vi hade precis köpt vår S4:a å jämförde ju naturligtvis med den och tyckte att priset var lite väl högt med tanke på att den inte var perfekt.... Men det är svårt att veta vad skäligt pris är.....
Lycka till !
Johnny
Hej!
Har varit och tittat på den röda S4:an. Är absolut ingen Esprit-expert, men tyckte också att prisrt var väl högt i jämförelse med kvalitén på lack och inredning. Tyckte den var lite sliten både in- och utvändigt.
Men vad man satt fint i den! Och vilken ruskigt snygg bil det är.
Har varit och tittat på den röda S4:an. Är absolut ingen Esprit-expert, men tyckte också att prisrt var väl högt i jämförelse med kvalitén på lack och inredning. Tyckte den var lite sliten både in- och utvändigt.
Men vad man satt fint i den! Och vilken ruskigt snygg bil det är.
Micke Andersson. Lotus-lös för tillfället.
- Lasse
- Forumveteran
- Posts: 542
- Joined: Mon 10 Feb, 2003 09:50
- Location: Sollentuna, Stockholm
- Contact:
Hej!
Jag har också varit och tittat på denna bil. Några saker som jag observerade som bör beaktas:
1. Höger bakflygel är omlackad, det syns bla annat på miss i maskeringen på höger bakre sidofönster.
2. Mattan på bakre väggen i baggageutrymmet saknas. Oklart varför.
3. Motorn såg märkligt ren ut åtminstone för att ha gått 4500 mil. Det brukar se ut som fan i motorrummet efter ett par tusen mil SÅVIDA inte motorn blivit urplockad och genomgången eller nåt...
Jag får en känsla av att denna bil kan ha varit med om någonting, detta bör undersökas NOGGRANNT eftersom reservdelar och reparationer, åtminstone om man låter göra dem på verkstad, är grymt dyra.
Mvh /Lasse (ägare av Esprit Turbo SE)
Jag har också varit och tittat på denna bil. Några saker som jag observerade som bör beaktas:
1. Höger bakflygel är omlackad, det syns bla annat på miss i maskeringen på höger bakre sidofönster.
2. Mattan på bakre väggen i baggageutrymmet saknas. Oklart varför.
3. Motorn såg märkligt ren ut åtminstone för att ha gått 4500 mil. Det brukar se ut som fan i motorrummet efter ett par tusen mil SÅVIDA inte motorn blivit urplockad och genomgången eller nåt...
Jag får en känsla av att denna bil kan ha varit med om någonting, detta bör undersökas NOGGRANNT eftersom reservdelar och reparationer, åtminstone om man låter göra dem på verkstad, är grymt dyra.
Mvh /Lasse (ägare av Esprit Turbo SE)
Esprit köp
Hej Micke.
Jag heter Torbjörn och har en del erfarenheter med Esprit, jag är förmodligen den som haft flest Esprit i Sverige samt kört flest mil med dessa helt fantastiska bilar som man aldrig tycks bli trött på, under åren har det blivit SE-S4-S4S samt 3 st V8:or, -96-97 -00.
De tekniska skillanderan mellan dessa olika bilar finns att läsa i mängder på nätet, men det finns inte många att fråga när det gäller de olika körupplevelserna mellan de olika bilarna. Om jag får råda dig så leta efter en S4S, just S4S är en förtäckt Esprit Sport 300 och en V8 samtidigt. Men kostnaden att underhålla en S4S är en bråkdel av vad en Sport 300 eller en V8 kostar. När S4S presenterades -95 blev den vald av de engelska motorjonalisterna som årets sportbil framför Maranello som också var ny för året och jag kan verifiera att denna utmärkelsen för S4S inte kom till sig av en slump. För det första är bilen ruskigt snabb samt att den blev för första gången blev helt skramelfri. Allt i S4S känns att fungerar bra ihop, växelelåda-chassie-motor upplevs som anpassat till varandra. Sen är den luxuöst påkostad inut, mörk valnöt, större instrument etc. .
Enligt min menig är bästa köp är en S4S fast en " High Wing" är inte helt fel heller. Mvh Torbjörn
Jag heter Torbjörn och har en del erfarenheter med Esprit, jag är förmodligen den som haft flest Esprit i Sverige samt kört flest mil med dessa helt fantastiska bilar som man aldrig tycks bli trött på, under åren har det blivit SE-S4-S4S samt 3 st V8:or, -96-97 -00.
De tekniska skillanderan mellan dessa olika bilar finns att läsa i mängder på nätet, men det finns inte många att fråga när det gäller de olika körupplevelserna mellan de olika bilarna. Om jag får råda dig så leta efter en S4S, just S4S är en förtäckt Esprit Sport 300 och en V8 samtidigt. Men kostnaden att underhålla en S4S är en bråkdel av vad en Sport 300 eller en V8 kostar. När S4S presenterades -95 blev den vald av de engelska motorjonalisterna som årets sportbil framför Maranello som också var ny för året och jag kan verifiera att denna utmärkelsen för S4S inte kom till sig av en slump. För det första är bilen ruskigt snabb samt att den blev för första gången blev helt skramelfri. Allt i S4S känns att fungerar bra ihop, växelelåda-chassie-motor upplevs som anpassat till varandra. Sen är den luxuöst påkostad inut, mörk valnöt, större instrument etc. .
Enligt min menig är bästa köp är en S4S fast en " High Wing" är inte helt fel heller. Mvh Torbjörn
Jag var in på fyndbörsgaraget i Solna idag. Den röda S4:an är borta nu. Är det någon som vet vad som hänt med den ? Har ägaren tagit tillbaka den eller har någon köpt den ? Jag är bara nyfiken.... Det fanns förresten en lite äldre Esprit - 91 eller 92 tror jag, till salu på anslagstavlan om det är nån som är intresserad. Minns inte priset.....
//Johnny
//Johnny
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 3 guests