Skåneträff

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

Hej Lasse, låter som en bra plan, är det i MGCC som håller i det på knutstorp?
Jag skulle gärna vilja ha både Espriten och Elisen men just nu känns det inte som jag skulle vilja byta ut Espriten då jag hade en Ginetta innan som mer lutade åt Elisehållet även om väghållning och finish på Elisen är grymt mycket bättre än de var på min Ginetta men så tillverkades ju den inte i så många exemplar.
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Mikael !
Nej, det är en av Porscheklubbens banåkardagar så det blir definitivt ingen chans att komma ut på banan. Men eftersom säsongen ändå börjar gå mot sitt slut så kan det vara en lämplig utflykt, eller hur. Med säsong menar jag att man kan åka öppet iklädd t-tröja. I januari och februari får man ju allt ha långärmat.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
steef
Stamgäst
Posts: 41
Joined: Mon 13 Sep, 2004 10:29
Location: Luleå
Contact:

Post by steef »

Nog är det lite väl häftigt att glida runt i t-shirt nu. Det har ju börjat snöa så smått. Fast det kanske inte gäller de sydligare breddgraderna i detta avlånga land :-D
Men men för att återgå till ämnet så koncentrerar sig drömmarna mest på Espriten (det är ju trots allt en sån som Julia Roberts blir uppraggad i och även en av anledningarna till att man är så avis på killen i "Om blickar kunde döda").
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Snöa !!? Just nu skiner solen från en klarblå himmel och termometern visar på 15 grader i skuggan.
Beträffande Julia Roberts så vill jag bara peka på en undersökning som gjordes i England för ett par år sedan där man visade att bland yngre kvinnor (troligen yngre än J Roberts) så var det mindre än cirka 10 % som tyckte att (äldre) män blev sexigare i en sportbil medan motsvarande fråga till yngre män om äldre kvinnor var drygt 70 % som tyckte att sportbilen ökade attraktiviteten. För mig är det ytterligare ett argument för att bilen i sig måste vara riktigt rolig att köra, för andra fringisar står ej att få !

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

ja man tillbringar ju även den mesta av sin tid på landsvägarna och där är det inte så mycket kvinnor :-D

På tal om väder så rätt lustigt, var i skurup igår och besiktigade min bil och vädret var fint men så när vi var färdiga och besiktningsmannen skulle köra ut bilen så bara öste det ner, ibland kan vädret ändra sig fort och besiktningsmannen skämtade om att han minsann inte kunde pröva toppfarten.

Hur är det egentligen med sportavgassystem där ljudämpning är obefintlig och det står "only for trackuse", vad tycker egentligen besiktningen om detta, jag menar de kollar ju aldrig bullernivåerna på besiktningen.
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Tror inte att de bryr sig så mycket om eventuella sportsystem, bara du klarar avgasproven. Fast som alltid hänger det väl på vilken besiktningsman du har turen/oturen att träffa. Så är det ju med alla serviceyrken. Själv har jag till och med fått kommenterat på besiktningsprotokollet att jag hade en svårläst främre skylt.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

japp den anmärkningen fick jag förra gången också på min ginetta där de tyckte för jag skulle sätta skylten på motorhuven  :eek: till nästa gång då det var strängare regler men då kom jag igenom utan några bekymmer så det verkar verkligen variera fast de flesta verkar vara shcyssta då de märker att man inte precis har bilen som bruksbil.

Besiktningsmannen frågade mig nämligen igår om det var original sportavgas som jag bytt till på Espriten och det var bara att hålla med, han såg nog inte att det stod "made in italy på den" :-D
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

Tack för provturen i lördags Lasse, nu blev man bara mer sugen. Fast på frågan Elise eller Esprit får jag nog svara: Bägge :steer: :-D
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Tack själv Mikael !
Vi var ju helt överens om att det är två bilar som är varann väldigt olika. Trots märket i nosen, mittmotorkoncept och antalet säten. Blev mycket inponerad av vilket mellanregister V8:an har. Gissar att man behöver växla dubbelt så ofta med Elise som med Esprit på samma stycke väg. Samma hastighet känns fortare i Elise och lugnare i Esprit. Men det vär säker en fin minikaravan vi utgjorde !

vi ses !

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

japp blev lite fler växlingar i Elisen (men där det riktigt kul att växla :-D Avlsutade dagen med en runda i häckeberga med Espriten och funkade nästan att köra med trean rakt igenom hela rundan :steer:
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Hittar inte så bra i dom trakterna. Har "kört vilse" där ett par gånger. Du kan väl visa mig en bra runda på dom vägarna ?

Hälsn
Lasse H
Hörby

ps har du funderat på tips om compact cd-spelare ? ds
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

inga problem, skall visa dig en rätt rolig rutt men krokiga och slingriga vägar.. Mailar dig ett förslag imorgon
Mikael, Fisker Karma
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Ser jag fram emot. Patrik i G har sett vår korrespondens och vill också vara med på ett hörn. Ska vi göra en gemensam miniutflykt ?

Hälsningar

Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

ja kan vi göra, nu eller till våren? jag är nämligen på G att ställa av min bil
Mikael, Fisker Karma
User avatar
dan eliasson
Stamgäst
Posts: 52
Joined: Sun 29 Aug, 2004 15:41
Location: lund
Contact:

Post by dan eliasson »

hej Lasse, dan eliasson från lund här. åker gärna med på er lilla runda om det är ok?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests