Dunlop däck till Lotus
Dunlop däck till Lotus
Har skrivit på annan plats i forumet och fått rätt mycket frågor så här kommer förutsättningarna. Jag är försäljningschef på Goodyear Dunlop i Sverige och åker såklart Lotus! Självklart skall man ha Dunlop däck på dessa bilar. Anledningarna är många, båda är från England, båda har en lång tradition av racing. Båda riktar sig till förare som vet vad dom vill ha.
Ni kan beställa via mig och få 50% rabatt på listpris. Maila era önskemål till: fredric.gustafsson@goodyear.se Däcken levereras till närmaste däckiabutik. Fraktfritt vid köp över 3000:-, annars 300:- frakt. Faktura hem till dig.
Ej till för kompisar, flickvänner, bruksbilar mm, endast till din Lotuspärla!
Rent affärsmässigt är detta inget att hålla på med, enda anledningen är att jag tycker det är kul om Lotusbilarna i Sverige åker Dunlop.
Ni kan beställa via mig och få 50% rabatt på listpris. Maila era önskemål till: fredric.gustafsson@goodyear.se Däcken levereras till närmaste däckiabutik. Fraktfritt vid köp över 3000:-, annars 300:- frakt. Faktura hem till dig.
Ej till för kompisar, flickvänner, bruksbilar mm, endast till din Lotuspärla!
Rent affärsmässigt är detta inget att hålla på med, enda anledningen är att jag tycker det är kul om Lotusbilarna i Sverige åker Dunlop.
Jäpp, du kan åka på Dunlop SP 9000, samma som jag själv har på min. 195/45 ZR 15, Listpris 2171:- - 50%, 225/40 ZR 16 Listpris 2389:- - 50 %
Totalt 4560:- för 4 däck.
Jag har åkt 7 banmöten med mina och dom är ännu inte utslitna + c:a 1000 vägmil! Detta är ett ultra highperformance vägdäck. Om du vill har R-däck måste du köpa nya fälgar för det finns inga som passar på dina originalfälgar. Jag har precis beställt till min så jag kan åka på R-däck. Ska bli kul att testa skillnaden!
Totalt 4560:- för 4 däck.
Jag har åkt 7 banmöten med mina och dom är ännu inte utslitna + c:a 1000 vägmil! Detta är ett ultra highperformance vägdäck. Om du vill har R-däck måste du köpa nya fälgar för det finns inga som passar på dina originalfälgar. Jag har precis beställt till min så jag kan åka på R-däck. Ska bli kul att testa skillnaden!
Vilken dimension på fälg och vilka Dunlop(?) R-däck?Fredric wrote:Om du vill har R-däck måste du köpa nya fälgar för det finns inga som passar på dina originalfälgar. Jag har precis beställt till min så jag kan åka på R-däck. Ska bli kul att testa skillnaden!
Är själv intresserad att skaffa en extra omgång, men har hittills bara övervägt 038/048:or som i princip alla väljer som vill ha så bra "ban-fäste" som möjligt utan att gå över till slicks.
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
När det gäller R-däck är det lite problematiskt. Yoko är dom enda som tillverkar i dimensioner som passar Elise med OZ fälg, dvs 195/50-16 och 225/45 - 17. Jag har beställt dessa fälgar:
http://www.komo-tec.com/product_info.ph ... cts_id/258
Då kan jag ha Dunlop Direzza som anses vara ett av de bästa däcken på marknaden. Kommer bli riktigt grymt med 7,5x17 fram och 9x18 bak!
http://www.komo-tec.com/product_info.ph ... cts_id/258
Då kan jag ha Dunlop Direzza som anses vara ett av de bästa däcken på marknaden. Kommer bli riktigt grymt med 7,5x17 fram och 9x18 bak!
Hej Fredric,
tack för ditt fina erbjudande till LCCS medlemmar!
Som du kanske vet har LCCS ett avtal med Däckia som ger oss 33% rabatt på listpriset för Good Year däck. Vi har tidigare också haft ett samarbetsavtal med Good Year där Thomas Andersson var kontakperson från GY. Detta nämner jag bara som sidoinformation.
Till frågan:
Jag har precis köpt en Elise S2. Däckdimensionen fram är 175/55/16. Är det en dimension som Dunlop har? Bak har jag 225/45/17. Hur mycket skulle ett sådant däck kosta med 50 % rabatt?
Undrar
Per-Ola Nilsson
tack för ditt fina erbjudande till LCCS medlemmar!
Som du kanske vet har LCCS ett avtal med Däckia som ger oss 33% rabatt på listpriset för Good Year däck. Vi har tidigare också haft ett samarbetsavtal med Good Year där Thomas Andersson var kontakperson från GY. Detta nämner jag bara som sidoinformation.
Till frågan:
Jag har precis köpt en Elise S2. Däckdimensionen fram är 175/55/16. Är det en dimension som Dunlop har? Bak har jag 225/45/17. Hur mycket skulle ett sådant däck kosta med 50 % rabatt?
Undrar
Per-Ola Nilsson
F d Ordförande i Lotus Car Club of Sweden
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Kör för tillfället familjelastbil med bra drag och maffigt motorljud
Jag vet om avtalet med Däckia. Där ligger inte några Dunlop med och det gäller medlemmar för inköp till alla bilar. Som jag tidigare skrivit gör jag detta för att jag tycker Lotusbilarna skall ha Dunlop, inget som vi behöver berätta för Däckia.
Du har en likadan bil som jag har, och de absolut bästa vägdäcken som finns till den är Dunlop SP 9000, dimensionerna är 185/50-16 och 225/45-17. Framdäcken passar på originalfälgen och kommer ge dig mindre understyrning är original. Listpris 2025:- fram och bak 2929:- totalt 4954:- för ett set netto. Hör av dig via mail om du vill beställa.
Du har en likadan bil som jag har, och de absolut bästa vägdäcken som finns till den är Dunlop SP 9000, dimensionerna är 185/50-16 och 225/45-17. Framdäcken passar på originalfälgen och kommer ge dig mindre understyrning är original. Listpris 2025:- fram och bak 2929:- totalt 4954:- för ett set netto. Hör av dig via mail om du vill beställa.
285/35 ZR - 18 finns som du säger SP9090. Det är ett däck som ser likadant ut som SP 9000 men är specialgjort till Porsche. Sitter original på vissa 911 modeller. Ingen som egentligen säljs på eftermarknaden. Jag rekommenderar i stället Dunlop Sport Maxx som är vårt No1 Ultra highperformance däck. Det är efterträdaren till SP 9000 och finns ännu inte i alla dimensioner, men det finns i denna. Listpris 5800:- - 50% = 2900:-/däck.
Hur kör du med din V8? Kör du bana ibland? Om du vill ha ännu sportigare däck finns det ett som heter Super sport race, det är nästan som ett R-däck. Kolla in på www.rejsa.nu r-däcksguiden så ser du en beskrivning av det. Finns i 285/30-18. Kostar samma som Sport Maxx