Page 2 of 4

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Fri 12 Feb, 2010 21:54
by Nillet
Fler pressbilder:
Studiobilder del 1

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Fri 12 Feb, 2010 21:55
by Nillet
Studiobilder del 2:

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Fri 12 Feb, 2010 21:58
by Nillet
Fler pressbilder...

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Fri 12 Feb, 2010 21:59
by Nillet
Ny logo

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Fri 12 Feb, 2010 22:24
by Nillet
En video
http://www.youtube.com/watch?v=cOJTbfDwIf0
Oj, oj, oj vad det skall bli kul med F1 i år.  :banana:

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sat 13 Feb, 2010 16:46
by oodsell
Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sat 13 Feb, 2010 17:51
by Lasse H
När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!

hälsn
Lasse H

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sat 13 Feb, 2010 22:09
by Nillet
Lasse H wrote:När jag kikar på bilderna så noterar jag attt bilen inte någonstans (?) har
ett riktigt Lotusmärke ! Kan ju vara ett sätt att markera avståndet till
Lotus Cars. Ryktet säger ju att anställda på Lotusfabriken inte visste något
om denna malajsiska satsning på F1 förrän man kunde läsa om det i pressen !!

hälsn
Lasse H
Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?

Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sun 14 Feb, 2010 10:34
by STELL

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sun 14 Feb, 2010 10:43
by Göran
Off topic men "viktigt": Rösta på Ronnie som bästa F1-förare för Lotus på sidan ovan !!!  :up:

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sun 14 Feb, 2010 17:42
by silke
oodsell wrote:Den frontvingen ser inte billig ut! Och den tillåter knappast någon närkontakt med andra bilar eller räcken. Så herrarna Kovalainen och Trulli får ta det lungt i starten!
Jag kommer ihåg att det var mycket snack inför förra säsongen om dessa nya breda frontvingar, farhågorna då var ju att det skulle gå åt en hel del frontvingar under säsongen. Dessa farhågor kom dock på skam, frontvingarna visade sig tåla mer än någon hade trott! Så förhoppningsvis gäller detta även för Lotus i år..

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sun 14 Feb, 2010 17:49
by silke
Värt att notera är att bilderna har T127 inbakat i namnet.
Jag tolkar det som att den fått ett Lotus-typ-nummer vilket vore konstigt om inte Lotus var inblandade?

Offtopic: 124 är Race-Evoran, vad är då 125 och 126 för bilar...
Jag håller med, visst låter det som ett Lotus-typ-nummer. Det verkar ju även vara samma färgsättning på F1-bilen och de nya Evora Cup och 2-eleven cup bilarna, det borde ju också vara ett tecken på att det ändå är ett visst samarbete och utbyte mellan Lotus F1 och Group Lotus.

Angående typnummer 125 och 126 så skulle jag gissa på att Lotus Evora Cup har fått ett av dessa då jag inte tror att den skall förväxlas med Evora racer type 124.

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Sun 14 Feb, 2010 18:47
by Lasse H
Lite off topic men jag läste nyss på den brittiska Sevenklubbens hemsida
att Toyota ska börja tävla i Formel i igen !

Tydligen har ägaren herr Toyoda sagt " We are un-stoppable !" :-D

hälsn
Lasse H

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Tue 02 Mar, 2010 10:59
by Nillet
Fler sponsorer!  :up:
Lotus Racing and CNN International have today announced a partnership deal that sees the newest Formula One™ team entering into a long-term agreement with the world’s leading news network. CNN’s world famous logos will feature on the T127 race cars, the drivers’ overalls and on all team clothing.

The deal will be managed by CNN’s commercial ‘Partner Solutions Group’ and is led by Rani Raad, senior vice president CNN International Advertising Sales.

“The combination of two such iconic and aspirational global brands fits perfectly with CNN International’s worldwide reach and brand positioning,” said Raad. “This unique partnership with Lotus Racing takes CNN International into a new era of marketing and promotions and puts us in front of a worldwide audience of millions.”

A delighted Lotus Racing Team Principal Tony Fernandes commented: “We are very proud to welcome CNN into the Lotus Racing family. It is a sign of the positive impact we have already made in the global business market that such a prestigious brand, familiar to millions around the world as the definitive source of news and current affairs, has made the decision to partner with us. The whole team and I are looking forward to working with CNN in the months and years to come on some very exciting campaigns.

Re: Lotus F1 bil 2010

Posted: Thu 04 Mar, 2010 15:23
by Lotus
OM det går bra för teamet så kommer nog snart den "riktiga" Lotus loggan att sitta på bilen. :flag: