2010 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFÓNICA

Här pratar vi om Lotus:ar i motorsport, men även annat inom motorsport.
User avatar
silke
Forumveteran
Posts: 579
Joined: Sat 01 Sep, 2007 09:38
Location: Göteborg

Re: 2010 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFÓNICA

Post by silke »

Lotus wrote:Monaco är ju ingen "snabb" bana, där kanske Lotus har större chans att komma lite högre upp än 17 plats.
För det är ju snabbheten de saknar vad jag förstår...
Bara de håller sig ifrån murarna... :steer:
Nja, kan nog bli svårt att komma så mycket högre upp i Monaco (så tillvida inte halva fältet kraschar bort sig vilket ju är fullt möjligt i Monaco). Farten på rakorna har Lotus allt, har för mig att de på träningen i fredags till och med var en av de snabbare teamen mätt i km/h i slutet av målrakan. Tyvärr är det aerodynamiken de inte riktigt fått koll på än, vilket gör att det blir svårt att hålla farten uppe i kurvorna.. Jag är nog snarare rädd för att de kommer vara ännu längre efter de "gamla" teamen på söndag. :(

Men jag är fortfarande positiv, känns som om Lotus F1 Racing har en bra, långsiktig ägare så ge dem lite tid så kommer resultaten!  :up:
Daniel Aspenberg
Lotus Elise Sport 220 -20
Post Reply