Page 2 of 2

Re: 2010 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFÓNICA

Posted: Tue 11 May, 2010 19:34
by silke
Lotus wrote:Monaco är ju ingen "snabb" bana, där kanske Lotus har större chans att komma lite högre upp än 17 plats.
För det är ju snabbheten de saknar vad jag förstår...
Bara de håller sig ifrån murarna... :steer:
Nja, kan nog bli svårt att komma så mycket högre upp i Monaco (så tillvida inte halva fältet kraschar bort sig vilket ju är fullt möjligt i Monaco). Farten på rakorna har Lotus allt, har för mig att de på träningen i fredags till och med var en av de snabbare teamen mätt i km/h i slutet av målrakan. Tyvärr är det aerodynamiken de inte riktigt fått koll på än, vilket gör att det blir svårt att hålla farten uppe i kurvorna.. Jag är nog snarare rädd för att de kommer vara ännu längre efter de "gamla" teamen på söndag. :(

Men jag är fortfarande positiv, känns som om Lotus F1 Racing har en bra, långsiktig ägare så ge dem lite tid så kommer resultaten!  :up: