På fredagen när vi lämnat Lotusfabriken bakom oss och var på väg mot Silverstone blev vi omkörda av en BMW med bil på släp. Satt och halvsov i passagerarsätet innan jag såg vad det var, LOTUS EXPOSÉ*!!! Då blev jag med ens klarvaken och bad Anna trycka plattan i mattan för att komma ikapp så att vi skulle få möjlighet att titta närmare och även knäppa några bilder. Trodde aldrig att jag skulle få se Exposén i verkligheten och så blir man omkörd av den (om än sittandes på en kärra) på motorvägen i England!!
* = Lotus Exposé var en specialare byggd i endast ett exemplar och är väl lite krasst en strippad 340R utan vindruta, stänkskärmar och så vidare.. Byggdes väl mest i pr syfte och var även med i en del hill climbs när den var ny i början av 2000-talet. Verkar som om bilen går en ny vår till mötes då, som jag förstått det, den varit med i en del hill climbs under våren.