Page 2 of 2
Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 30 Nov, 2010 18:47
by Nillet
Deltagarlistan för 2011 har släppts av FIA.
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pr ... entry.aspx
No 20: Jarno Trulli (ITA)
No 21: Heikki Kovalainen (FIN)
Team: Team Lotus (MAL)
Konstruktör: Lotus Renault
Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 30 Nov, 2010 20:33
by silke
Det var väldigt intressant läsning.. Betyder det att stridsyxan mellan Group Lotus och Lotus F1 Racing är nedgrävd?! Håller tummarna för att så är fallet!!

Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Mon 13 Dec, 2010 13:29
by Lotus
Det blir en del Lotusar att hålla reda på under 2011

Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Mon 20 Dec, 2010 17:23
by Nillet
Grön/gul bil nästa år.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88663
De har börjat ombyggnaden av verkstaden.

Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 18 Jan, 2011 11:25
by Nillet
Om ni vill se bilen under testerna i Barcelona finns det möjlighet till detta.

Re: Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 18 Jan, 2011 17:36
by Hans Bourghardt
Nu tycks det som om den smått farsartade konflikten kring namnet/varumärket Lotus i Formel 1 äntligen verkar gå mot en upplösning. Den 24 januari går fallet upp i engelsk domstol. En inledande förhandling mellan parterna, Lotus Group och "Team Lotus" kommer då att ske.
Det skulle förvåna mig om inte Group Lotus har en legitim rätt till varumärket - de har ju trots allt tillverkat bilar under det namnet i drygt 50 år och måste rimligtvis ha rätt att sponsra f1-stallet Renault. Skulle det visa sig att "Team Lotus" också skulle ha rätt att använda namnet så har vi plötsligt fyra lotusbilar på griden i år. Vad det betyder för varumärket Lotus går bara att spekulera i. Jag har dock svårt att tänka mig att det far väl av det. En kommentator uttryckte det passande: "Det är som att vänta på bussen - "Först kommer ingen, sedan kommer ingen, sedan kommer alla på en gång".
Trots mina sympatier för Fernandes och hans team så tycker jag att de borde byta namn - de har inga kopplingar till det legendariska Team Lotus, annat än artificiella. Och, det räcker inte.
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Mon 31 Jan, 2011 10:40
by Nillet
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Mon 31 Jan, 2011 20:02
by silke
Äntligen Formel 1 säsong igen!

Fast jag måste ändå säga att vinteruppehållet har gått ovanligt fort denna gång..

Enda smolket i bägaren är att jag tyvärr kommer missa premiären i Bahrain då jag är bortrest..
Team Lotus presenterar en riktigt snygg bil, skall bli väldigt intressant att se vad de går för på onsdag!
Även Lotus Renault GP har presenterat sin bil idag och det går rykten om att de har en del innovativa lösningar i skjortärmen..
Edit: såg inte att Nillet redan lagt ut info om detta under officiella Lotusnyheter förrän det var för sent...

Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Wed 09 Feb, 2011 21:10
by silke
Här kommer en sjukt snygg video från Team Lotus privata testdag i fredags.
http://www.youtube.com/watch?v=ns5JazMu_fo
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Wed 09 Feb, 2011 22:43
by oodsell
Jag håller med. Väldigt snygga bilder och fräck musik och motorljud. Om de bara kunde göra lika bra tävlingsresultat!
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 01 Mar, 2011 11:46
by Nillet
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Tue 01 Mar, 2011 13:03
by Lotus
F1:an måste ha kört på tomgång...

Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Fri 04 Mar, 2011 11:07
by Nillet
Nya hemsidan är online:
http://www.teamlotus.co.uk/
Min bakgrundsbild är nu denna...

Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Fri 22 Apr, 2011 08:11
by Nillet
Den 27:e är Team Lotus på Duxford airfield och skall göra aerotester.
Enligt Autosport kommer det att presenteras nyheter angående namnet ("livet efter Lotus").
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90907
Re: Team Lotus F1 bil 2011
Posted: Sun 24 Apr, 2011 21:10
by Nillet
Fler spekulationer:
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ?AR=256687
Vi lär få klara besked den 27:e...