Page 2 of 2

Re: F1 - 2015

Posted: Sun 21 Jun, 2015 16:36
by Nillet
Det var ett händelserikt race i Österrike idag, många bröt och mycket kamp.
Maldonado var i närkamp med Verstappen och gjorde en jätteräddning när det höll på att gå åt skogen.
Spana in här! http://www.youtube.com/watch?v=-iYbmJOOBYQ
Han slutade 7:a medan Grosjean fick bryta med växellådsproblem.
Ericsson fick stanna till och göra en omstart på elektroniken och slutade som 13:e.

EDIT: Prova detta klippet (usel kvalitet): http://www.youtube.com/watch?v=zfmn3dpM7ZY

Re: F1 - 2015

Posted: Sun 21 Jun, 2015 18:26
by Per Mo
Nu har de spärrat klippet :(

Re: F1 - 2015

Posted: Sun 26 Jul, 2015 20:58
by Nillet
Det hände mycket i Ungern idag och det fanns ingen Mercedes på pallen.
Ferrari fick en bra start och Vettel vann med Red Bull på resten av pallen.
McLaren fick båda bilarna på poängplats. :shock:
Maldonado fick 3 straff underloppet och slutade på 13:e för Lotus.
Lotus hade ett uselt kval men Grosjean lyckades köra i mål på 7:e plats.
Ericsson hade också ett dåligt kval men lyckades sluta som 10:a.

Re: F1 - 2015

Posted: Sun 23 Aug, 2015 14:45
by Nillet
Grosjean tog 3:e plats i Belgien idag, låg och pressade Vettel mot slutet. Vettel hade kört många varv på sitt set däck och det slutade med punktering och Grosjean på 3:e plats.
Maldonado:s bil bröt samman tidigt, annars såg det bra ut för honom.
Ericsson fick med sig en poäng med sin 10:e plats.

Re: F1 - 2015

Posted: Tue 08 Sep, 2015 21:55
by Nillet
Italien blev inget vidare för Lotus båda bröt efter småkollisioner på första varvet.
Ericsson blev omkörd på sista varvet och blev 9:a.

Re: F1 - 2015

Posted: Tue 29 Sep, 2015 03:03
by JasonNorin
The recent Singapore Grand Prix has been a good one for Vettel and a bad one for Hamilton who lost his first retirement for the year. But still, Vettel recognizes Hamilton's achievements and said the latter still has a huge chance of winning the drivers' championship.