Färgen på fälgarna är en historia för sig. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om detta ämne, men när jag väl såg fälgarna live, så kände jag direkt, detta funkar faktiskt riktigt bra.[/quote]
Kanske kan man få läsa om detta bilinköp i Winner Choice till hösten?
Grattis till en Läcker bil
Exige S....hmmmmmm....[/quote]
Det kommer säkert att bli ett reportage efter sommaren.......
Ja GRATTIS!! sedan bilderna på nya Exigen kom, så har det bara funnits en färg att välja på, och det är precis den som Du har valt Kan bara till att gratulera att du har en mycket god smak. Lycka Till!
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Är det både andra stolar och 4-punktsbälte med Sports Pack?
Det är Probax sportstolar i Sport Pack, men inte 4-punkts bälte.
Det finns inget paket som har 4-punkts bälte längre. På årsmodell 2005 och äldre så fanns det ett paket som hette Performance Pack och i detta så ingick ett Schroth bälte (safety devices)
Bältet får man beställa som en extra option via återförsäljaren och det monteras inte av Lotus och det kommer med bilen i bagaget.
Följden av detta som Lasse J beskriver är att 4-pktsbältet ej är typgodkänt i Sverige. Du blir alltså tvingen att ha både oe trepunktsbälte och fyrpunktsbälte. Bara bilar som lämnat fabriken med fyrpunktsbältet monterat (och inget annat bälte) blir godkända av Svensk Bilprovning/Vägverket. Därför är t ex den 340R som står hos Wendels godkänd med bara 4-pktsbälten medan Lasses Exige inte är det.
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Jag körde in min bil ca 250 mil. Jag varvade inte mer än 3000 varv de första 50 milen. Efter det så kunde man varva upp till ca 4000 och sedan de sista milen så kunde man ge motorn lite korta "burst" då och då.