mogge wrote:Läste lite slarvigt; Stelvio bra ,inte det bästa,? ? Vilket är bättre ?, då tar vi det; info please.
Morgan H
En anledning till min "erfarenhet" (som inte ska överdrivs) är att jag under den tid jag haft Elisen bott i både Belgien och Schweiz.
Stelvio har ju en speciell Elise-historia eftersom det var där Lotus testade de ursprungliga bromsarna på Elise (Aluminiumkompositskivorna). Jag har varit där ett antal gånger , ensam och i par med ca 50 andra Eliser (se en annan tråd där jag propagerat för att deltaga i Stelvio-arrangemanget).
Stelviopasset isolerat är inte den bästa körupplevelsen. För det är det (i min smak) för mycket "rakt-hårnål-rakt-hårnål". Men vägen dit och därifrån innehåller ju så mycket annat. Det finns ett pass inte långt därifrån som heter Passo di Rombo på gränsen till Österrike som är roligare. Annars är min favoritväg triangeln Furkapass-Sustenpass-Grimselpass i Schweiz. Det finns också mycket kul i östra Frankrike.
Jag har nog åkt majoriteten av de bästa alpvägarna under den tid jag bodde där. Behöver jag säga att jag längtar tillbaka?
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Vi har köpt biljetter via banans hemsida (biljettförsäljningen är eget bolg nu för tiden). Vi skall sitta på Gold 6, det är billigare om man beställer innan 1 November.
Nillet wrote:Vi skall sitta på Gold 6, det är billigare om man beställer innan 1 November.
Nu har vi spårat ur tråden ordentligt, men...
Har du varit på Spa tidigare? Jag har gått runt hela banan under en F1 helg och rekommenderar utan att tveka Gold 3 (har dock inte suttit just där, men skulle vilja...). Men har ni beställt så ska jag inte "strö salt i såren" (vilket jag kanske redan gjort....).
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Nillet wrote:Vi skall sitta på Gold 6, det är billigare om man beställer innan 1 November.
Nu har vi spårat ur tråden ordentligt, men...
Har du varit på Spa tidigare? Jag har gått runt hela banan under en F1 helg och rekommenderar utan att tveka Gold 3 (har dock inte suttit just där, men skulle vilja...). Men har ni beställt så ska jag inte "strö salt i såren" (vilket jag kanske redan gjort....).
Första gången satt vi på silver2 och då fanns det inte TV där. Vi gick/följde banan från Pouhon till Raidillon.
Andra gången fick vi bara brons och det var fullt när vi kom 06:20. Vi gick/följde banan från Pouhon till bus-stop (baklänges).
Tredje gången satt vi på gold3 och då fanns inget VIP-tält i mitten på läktaren.
Fjärde gången satt vi på gold3 (med VIP-läktare) och nära/såg bus-stop.
PS Nästa år är 10:de året i rad vi ser på ett F1-lopp live.
Nillet wrote:
Fjärde gången satt vi på gold3 (med VIP-läktare) och nära/såg bus-stop.
Det där fattade jag inte. Såg ni chikanen från Gold 3????
Bus-stop vändes på andra hållet innan nuvarande version och samtidigt tog man bort skogen och marken. Det är ganska fri sikt numera.
Jag hade inget bra foto men denna säger en del (även om det är den senaste sträckningen).