Hade du haft tur hade du kanske fått prova den nya Europa S !!
hälsn
Lasse H
Den fanns inte med i produktionen då, var "bara" Elise, Exige och speedstern.
Sen är det ju så att jag har en "riktig" Europa, men tanken var ju god Lasse
Ha en trevlig dag på Sturup. Åker till Kreta på Fredag för att fira frugans 50-årsdag. Finns nog inte så många Lotusar där som hon kan få provköra i present
Lotus hälsningar från
Bengt som kör Europa Special JPS
Nu finns första körrapporten på 2-Eleven på Autocars hemsida.
Lysande kritik, men bilen väger faktiskt 735 kg ! Ung samma vikt som
Elise S1. Finns även i senaste numret av Top Gear en artikel om bilen.
På båda ställen säger man att den går att regga i GB, men bara med Special Vehicle Approval (SVA). Med nuvarande regler så behöver man dispens från Vägverket för en reggning i Sverige. Omöjligt är det inte !
hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
745kg och mer spartansk än 340R(701kg) och den går att lätta 80kg, fattar inte vad de sysslar med på lotus, eller är det bara toyotamotorn som gör den extra vikten?!
Marcus N wrote:745kg och mer spartansk än 340R(701kg) och den går att lätta 80kg, fattar inte vad de sysslar med på lotus, eller är det bara toyotamotorn som gör den extra vikten?!
Håller med dig, hur kan denna lilla bil väga så pass mycket?
Nick som jag fick åka med på banan, han sa att den vägde 650 kg, men detta kanske var torrvikt.
Kan man lätta 340R med 80 kg? Vet du vad man gör med den då?
För att komma åter till topic så skulle jag gissa på att 2-Eleven spöar en 340R runt banan då den har mer däckkontakt, mer downforce och mer kraft men i de knicksigare partierna är de nog rätt jämna där exige s borde få svårare att hänga med pga 230kg övervikt.
Tror det var Lasse H som informerade mig om att 340R var snabbast runt lotus alt. topgears bana men det var innan S och 2-Eleven kom. http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... .8/225907/
Drömmen är ju en lättad Hondad S/C 340R (om vi håller oss till lotus och vägvagnar)