Johnny var snabbare än mig på att svara, men jag och Anna har bokat in oss där även i år! Skoj om vi blir några stycken, aldrig fel med lite snack om allt mellan himmel och jord dagen innan.
På grund utav ett par sena avhopp finns det ett par platser par, så om det är någon som är sugen på superstagekörning på söndag så hör av er!
Nu har jag också bokat in mig på Långasjö vandrarhem. De hade tydligen bara ett 4-bäddsrum kvar men det kostade nästan samma för en bädd. Men det känns ju lite lyxigt så om det är någon mer som behöver husrum på lördag kväll så finns det plats över.
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
oodsell wrote:Nu har jag också bokat in mig på Långasjö vandrarhem. De hade tydligen bara ett 4-bäddsrum kvar men det kostade nästan samma för en bädd. Men det känns ju lite lyxigt så om det är någon mer som behöver husrum på lördag kväll så finns det plats över.
Jag är sent ute som vanligt...
Jag tar gärna en plats i rummet, ringer och bokar platsen i morgon...
Jag skall köra på Sturup dagen innan så jag kommer upp dit ganska sent.
oodsell wrote:Tack Johnny, det är samma ställe som vi övernattade på förra året. Jag kommer att boka in mig också, och hoppas att fler gör det så vi kan ha en liten "get together" på lördagskvällen. Förra året köpte vi en engångsgrill och eldade upp några korvar ihop med några öl.
Låter trevligt, då är det bara att ta med korv å bröd å grill å PG:s senap + öl
oodsell wrote:Nu har jag också bokat in mig på Långasjö vandrarhem. De hade tydligen bara ett 4-bäddsrum kvar men det kostade nästan samma för en bädd. Men det känns ju lite lyxigt så om det är någon mer som behöver husrum på lördag kväll så finns det plats över.
Finns det platser kvar, är man välkommen och hur bokar man i så fall in sig?
Plan A är att köra till Emmaboda samma morgon men är kanske inte så dumt att grilla lite och övernatta på plats. så morgonpigg är jag inte :-)
Hej "Dflex",
Det är nog bara att dyka upp i Långasjö till kvällen så löser vi det på plats. Vi är f n bara två pers i mitt bokade 4-bäddsrum. Långasjö ligger några km väster om Emmaboda och vandrarhemmet är alldeles bredvid kyrkan. You can't miss it!
Olle Odsell, klubbordf med numera bara två Elise; en -00 (Serie 1) och en -01 (dotter), Evora S -12, Volvo C70 -06 till hustrun, Volvo V60 till vardags, Volvo C30 för dottern och en Bürstner husbil.
Beklagar jag var lite väl anonym, registrerade mig precis. Heter Daniel och kör en gul Speedster.
Har från och till läst en del här men brukar hänga mest hänga bland speedstergänget på vx220.co.uk
Dflex wrote:Finns det platser kvar, är man välkommen och hur bokar man i så fall in sig?
Plan A är att köra till Emmaboda samma morgon men är kanske inte så dumt att grilla lite och övernatta på plats. så morgonpigg är jag inte :-)
Hej Daniel!
Klart du skall hänga med. Det finns ett par platser kvar så du är hjärtligt välkommen! Hoppas att du kommer redan på lördag, vi verkar bli ett ganska stort gäng som kommer grilla så det kan nog bli skoj!
900kr skulle jag vilja ha för kalaset, vore toppen om du kan ta med det i kontanter så löser vi det på plats.
Dflex wrote:Finns det platser kvar, är man välkommen och hur bokar man i så fall in sig?
Hej Daniel!
Klart du skall hänga med. Det finns ett par platser kvar så du är hjärtligt välkommen! Hoppas att du kommer redan på lördag, vi verkar bli ett ganska stort gäng som kommer grilla så det kan nog bli skoj!
900kr skulle jag vilja ha för kalaset, vore toppen om du kan ta med det i kontanter så löser vi det på plats.
Vi ses!
Tjena Daniel,
Själva körningen är redan bokad, betald och bekräftad så tyvärr ger jag inget nytillskott annat än i lördagssällskapet där jag gärna är med :-)
Vi samlas 08:40 imorgon för en liten genomgång inför körningen. Men bra om ni kan vara där redan innan för att rensa ur bilen redan innan så att vi kan komma igång med körningen utan dröjsmål kl 09:00, grindarna öppnas för oss kl 08:00.
Glöm inte hjälm samt heltäckande bomullsklädsel!
Saab Turbo Club Sweden kör Superstage idag så om det är någon som vill se dem köra är det bara att åka ut till flygfältet innan kl 17:00!
Hemkommen till ett översvämmat Göteborg efter en trevlig helg i mörkaste Småland. Vi hade en trevlig lördagskväll på Långasjö Vandrarhem med gott väder och lite hemgrillat. När vi körde in på Emmaboda flygfält på söndagsmorgonen öppnade sig dock skyn och dränkte banan, men det torkade upp under fm och efter lunch var det torrt. Så alla förbättrade sina tider gradvis. ”Super Stage” banan är snabbare och roligare än man kan tro så alla verkade trivas. Tack Daniel och Anna för ett bra arrangemang!
Attachments
Trivsam kväll på Långasjö vandrarhem.JPG (136.41 KiB) Viewed 15757 times
Blött på fm men torrt efter lunch.JPG (140.54 KiB) Viewed 15755 times
Åke Gravestam med Elan S2 kom och hälsade på.JPG (125.18 KiB) Viewed 15756 times
Noggrann bokföring av alla tider.JPG (163.1 KiB) Viewed 15762 times
Kanontid på gång.....JPG (140.16 KiB) Viewed 15776 times
Nybörjarnas glada miner och stora förbättringar gör en sådan här dag.
Kul att få känna på hur det känns när det går åt skogen och man bara snurrar runt, en erfarenhet att ta med sig.
Har inte hunnit fixa med filmerna men hoppas på att kunna bjuda på en film mot bromsskivan från hjulhuset.
Stort tack till Daniel och Anna som organiserar!
En mobilbild får duga så länge:
Hemkomna efter en mycket trevlig helg!
Tack för det Anna & Daniel, och alla andra trevliga deltagare!
Själva tillhörde jag & Ulla "Nybörjarna" som Nillet hänvisar till, och vi fick anledning
att dra på smilbanden efter varje "åk".
Vi kommer garanterat med nästa år om vi kan och kommer förmodligen att försöka
hitta ännu fler tillfällen, för det här var förbannat kul!
Håkan Bengtsson, Ansvarig för Bankörning LCCS
Tidigare Esprit-frälst men just nu en Honda-Elise S1, Exige 360 Cup, Zero 7 samt Formel Ford 1600 tävlingsbilar Royale RP21, Van Diemen RF76, Reynard F83. Även delägare i frugans Emira