Läste just igenom "körregler banträff"-dokumentet lite noggrannare och har några reflektioner/frågor på det...
Låter bra!Körregler banträff wrote:Det är en uttalad målsättning att alla, både debutanter och mer rutinerade förare, ska ha en rolig och lärorik dag tillsammans. Mottot är att det ska vara tryggt och säkert.
Man "bokar" alltså instruktör på plats efter "förarmötet". Finns det möjlighet att för (alla) de som önskar få lite Knutstorp-specifik coaching. Hur fördelar ni instruktörsresurserna i t.ex. B-gruppen, har de som aldrig åkt på Knutstorp förtur till instruktör de första passen?Körregler banträff wrote:...möjlighet att få instruktioner av våra duktiga och erfarna instruktörer … Vilka dessa personer är presenteras på förarmötet...
Detta känns som en mycket bra idé. Inte så vanligt vid Svenska banträffar.Körregler banträff wrote:Efter de inledande körningarna samlas respektive grupp för att samla intrycken från körningen. Dessa möten leds av någon ur Lotusklubbens bankommitté. Dessa personer presenteras vid det obligatoriska förarmötet.
Hur ställer ni er generellt till att filma eller att "logga bildata" under körning.Körregler banträff wrote:...att all tidtagning av bilarna är absolut förbjuden...
Att logga t.ex med en DL1'a eller en mobiltelefon med lämplig "app" skiljer sig ju inte nämnvärt från att filma ur tidtagningssynpunkt, och att filma är väl ok antar jag trots att det indirekt ger tider...?
Personligen tycker jag att det är lite kul att ha DL1'an (utan infodisplay) igång på ban och slalomkörningar och kunna att grotta ner mig lite i loggdata efteråt...
Dock om filmning/loggning inte är tillåten är det helt ok med mig, absolut inget måste för min del...