Köpråd, Elise 111S vs 111R

Här pratar vi om allt som har med Lotus eller andra sportbilar att göra.
trondhb
Forumberoende

Post by trondhb »

Lasse H wrote: Har samlat allt jag hittat som skrivits i svensk, engelsk och amerikansk press om Elise. Sedan -96 ! Finns säkert något fint namn på latin för den diagnosen !
Apropos presseomtaler; jeg er veldig interessert i alt av prøvekjøringer og andre omtaler av Elise (alle modeller) til min Elise webside www.sportsbilen.com Så hvis du eller andre har noen linker, dokumenter eller lignende så er det bare å sende... :-D Mailadressen er trond@sportsbilen.com. Har planer om å utvide innholdet på siden betydelig i tiden framover så alt av gode linker og lignende om Elise er interessant...

Jeg har forresten hatt min Laser Blue Elise S2 Race Tech i 1 uke i dag, rett og slett en fantastisk bil. Har allerede kjørt ca. 100 mil og begynner å bli vant med bilen. Venter bare på at cab-været skal komme til Trondheim nå. Ingen tvil om at det er den morsomste bilen jeg noen gang har kjørt, og alle som har prøvekjørt den hittil er veldig imponert :-D Ikke akkurat noen ulempe at folk snur seg etter bilen heller...

Kommer sannsynligvis nedover til Automobil Classic Cars på Rosersberg, Stockholm 27. august, flere som tenker seg dit...? Ca. 80 mil en vei fra Trondheim. Noen gode veiforslag nedover Sverige fra Östersund-området...? Inlandsvägen kanskje ? :steer:
Trond Håvard Bjørgum
2010 BMW sDrive23i (2013-)
2002 Honda S2000 (2009-2013)
2001 Lotus Elise S2 Race Tech (2005-2009)
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Låter bra. Ska vi ses kl 15.00 i morgon lördag. Förslagsvis på macken vid södra infarten från motorvägen i Lund, S:t Lars.

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

En fråga bara:
Har ni i Skåne spårat ur? Jag trodde ni hade en tråd för Skåneträffar redan. :lol:  :wave:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Lasse H
Svårt Lotus-beroende

Post by Lasse H »

Göran !

Förstår kritiken, men mitt försvar är att detta inte är en "träff" av traditionellt märke, utan ett personligt möte för att titta igenom en del frågetecken. Vi borde nog ha valt att skicka "Personligt meddelande".
Ska skärpa mig !

hälsn
Lasse H
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
kotten
Forumveteran

Post by kotten »

Lasse H wrote:Elise premiärvisades på bilmässa i Birmingham (?) -95 och de fösta bilarna levererades till kund vid årsskiftet. Den första bilen som kom till Sverige var en silverfärgad bil som köptes av LCCS-medlemmen Anders i Bjärred. Han har bilen fortfarande. Det finns idag drygt 60 Eliser i Sverige.

hälsn
Lasse H
Hur många finns av respektive sort av de 60 som finns i Sverige idag? S1, S2 111s osv.
Lars Johansson - LINKÖPING
**SÅLD** Lotus Elise 111S S1 **SÅLD**
**SÅLD** Lotus Exige -06 **SÅLD**
**SÅLD** Caterham R400 Superlight -05 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf GTI DSG -06 **SÅLD**
**SÅLD** VW Golf R DSG -10 **SÅLD**
BMW 335D -08
Piaggio Typhoon -97
Göran
Svårt Lotus-beroende

Post by Göran »

kotten wrote:Hur många finns av respektive sort av de 60 som finns i Sverige idag? S1, S2 111s osv.
Svaret på frågan finns här på forumet eftersom det diskuterades tidigare.
Men hur hittar man det ?????? :kopf:
Göran Forslund
Lotus Evora S SR -13 (sedan 2015)
Tidigare Lotus Elise S1 i 17 år
Nillet
Forumadministratör

Post by Nillet »

Göran wrote:
kotten wrote:Hur många finns av respektive sort av de 60 som finns i Sverige idag? S1, S2 111s osv.
Svaret på frågan finns här på forumet eftersom det diskuterades tidigare.
Men hur hittar man det ?????? :kopf:
viewtopic.php?t=1508&highlight=bilregistret
Niklas (forum-admin)
Westfield SEIW - http://www.nillet.com
http://www.ellensagentur.se
Post Reply