Skåneträff

Träffar, bankörningar, möten etc.
Post Reply
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Patrik !

Tittade precis på danska väderleksrapporten. Ser tyvärr inte lovande ut vädermässigt för kommande söndag. Men skulle det vara så att vi inte kommer iväg nu den 17:e så kanske vi planerar för en annan dag. Detta ser du på forumet. Ha det så bra på födelsedagskalaset. Ät inte för mycket tårta.

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

SVT-väder säger: regn eller regnskurar
Kollar in på lördag kväll för att se om det blir av...
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Ser ju inte alltför hoppingivande ut. Fast blir vädret för trist så förägger vi vår övning till en vecka senare. Låt oss kolla av lördag kväll.

hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Klockan är nu 11.00 på söndag förmiddag och det mest positiva man kan säga om vädret är väl att det inte lämnar något tvivel om det är tjänligt för en Lotusutflykt. Ett stadigt och ihållande regn betyder väl att vi skjuter upp den planerade upptäktsfärden till tidigast nästa söndag.

bästa hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
dan eliasson
Stamgäst
Posts: 52
Joined: Sun 29 Aug, 2004 15:41
Location: lund
Contact:

Post by dan eliasson »

hej. det var ju synd att det inte blev något i söndags, men det blir väl ett nytt fösök nu på söndag? Klockan 14 el 15???
kan du lasse? har du återhämtat dig från gocarten?

dan
Dan Eliasson - Lotus Elise S2 Race Tech 2001
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Hej !
Tack än en gång för go-cartäventyret. Jag blev helt slut. Men jag har hämtat mig nu !
Söndagens utflykt regnade ju bort, men kanske kan man fortfarande hoppas på söndag den 24 okt. Men väderleksgubbarna ger en inte mycket hopp. Ser ut att vara stor risk för regn även denna helg. Men om prognosen förbättras så har jag ordnat så att jag kan ta större delen av eftermiddagen ledig. Blir det av så förordar jag att vi ses kl 14.00. Vi återkommer i frågan. Hörs av vidare på denna sida.
Undrar om fler intresserade vill följa med, denna söndag eller någon kommande ?

Hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

Denna söndag funkar för mig!  :up:
User avatar
dan eliasson
Stamgäst
Posts: 52
Joined: Sun 29 Aug, 2004 15:41
Location: lund
Contact:

Post by dan eliasson »

var inne och kollade vädert på smhi.se, ser ut att vi slipper regnet på sön em. hoppas att det inte kommer något regn tidigare så att det är torrt.
Dan Eliasson - Lotus Elise S2 Race Tech 2001
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Ja, än så länge tyx meterologerna ha sympati för vår utflykt. Låt oss därför preliminärbestämma att vi ses på Gamla Torg i Hörby (mitt i byn vid kyrkan och Stora Hotellet) kl 14.00 i morgon söndag den 24 oktober. På programmet står smala och kurviga vägar. Några mil därav.
Har förstått det så att Niklas och Dan har för avsikt att dyka upp. Kommer fler ? Hur blir det med Patrik och Micke ? Om Lotusen är avställd går det ju att köra med annat !

Bästa hälsningar
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Mikael_W
Forumadministratör
Posts: 1442
Joined: Sat 10 May, 2003 21:15
Location: Skåne,Malmö
Contact:

Post by Mikael_W »

ja tyvärr avställd och måste ändå jobba med kåken där hemma  :down:
Mikael, Fisker Karma
User avatar
dan eliasson
Stamgäst
Posts: 52
Joined: Sun 29 Aug, 2004 15:41
Location: lund
Contact:

Post by dan eliasson »

klockan är 10 nu. vägen är våt men det ser inte ut som att det kommer mer regn. kan nog torka upp en hel del tills 14.00. ska vi ta beslutet om det blir eller ej klockan 13? vad säger du lasse?
Dan Eliasson - Lotus Elise S2 Race Tech 2001
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Trist, men vädret blir nog inte bättre utan regnet tycks tillta hela tiden. Just nu, kvart i ett, är det ett sakta strilande regn här i Hörby. Visst går det att köra, även om Yoko 048:orna inte är så förtjusta i blöt asfalt, men jag tror att vi gör bäst i att vänta en vecka till.
Håller kontakten via webben.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Nu är jag nyss hemkommen från en provtur med Lotusen på precis de vägar jag tänkt visa upp vid vår förhoppningsvis kommande utflykt. Underbart väder med skogen i höstens vackraste färger och alla de dofter som hör årstiden till. Tyvärr sitter en del av dessa dofter fastklibbade på bilens sidor och under hjulhusen, men det får högtryckssprutan ta hand om. Våra fyrfota vänners slaggprodukter vill ju gärna lantbrukarna ha ut på åkrarna men en del tycks rinna mellan fingrarna och hamna på vägen. Tänk om vi haft dagens väder i söndags! Åkturen tog ganska precis en timme från start till mål. Körsträckan 7,5 mil. Fast om ni som vill följa med tycker detta blir långt så går det att korta ner, men visst behöver vi en överdos innan bilen ställs undan för vintern ? Det var mycket lite trafik på vägarna nu och jag hade ej mer än tre bilar framför mig totalt under trippen. Dessa tre kunde lätt expedieras vid någon av de raksträckor som slingan innehåller. Kort sagt kunde jag köra i det tempo som jag själv valde vilket med tanke på vägarnas natur inte var några svindlande körkortshotande hastigheter.

Ska vi hoppas på bra väder till på söndag ? Finns fortfarande intresse för en åktur ? Vägarna ligger där bara och väntar.

Hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
User avatar
Nillet
Forumadministratör
Posts: 3658
Joined: Sun 01 Aug, 2004 08:51
Location: Eslöv, Skåne
Contact:

Post by Nillet »

SVT-väder säger halvklart och inget regn. :-D
:steer: :steer: :steer:
User avatar
Lasse H
Svårt Lotus-beroende
Posts: 2809
Joined: Thu 02 Oct, 2003 09:19
Location: Skåne
Contact:

Post by Lasse H »

Jepp ! Låt oss hoppas. Fast jag tror inte vi får med oss den silverfärgade Elisen, då Dan inte har möjlighet att delta. Om Patrik vill komma vet jag inte, läser du detta Patrik så kan du ju kommentera, men alla som vill vara med får ju självklart delta. Oavsett fordon.
Jag tänker inte ställa av min bil förrän jag låtit montera quickshiftbitarna från Eliseparts. Beställde igår. Ska sedan kolla med Andy när han kan hjälpa mig. Normalt brukar det ju inte vara problem att köra öppet ända fram till hjul. Sen är det väl inte kylan som lägger hinder i vägen utan halkan.

hälsn
Lasse H
Hörby
Man slutar inte leka för att man blir gammal,
utan man blir gammal för att man slutar leka !
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest